fredag 9 januari 2015

Varför vaknar nån med ett leende på läpparna i morron ?!

 Jo lill tjejen beställde kläder till sina söta kramisar så att dom inte behöver frysa nu då det är vinter.Då blev det för mig att ta fram restgarn och stickor och  fixa det.Blev lite brådis för hon skall ha kramisarna med till eftis för dom har leksaks dag där alltid på fredagar.
Med det klarade jag galant...nu är dom ju ännu sötare i sina nya ylletröjor och fina virkade mössor med en ros som pryder dom.M blev så trött så hon somnade efter jag hade första tröjan färdig....så i morron kommer det lysa glädje i ett lyckligt barns ögon då hon ser att hennes sötisar inte behöver frysa.
Oj va det är roligt och sticka/virka sådant som går snabbt.
Nästa projekt är en stickad fotbollströja åt killens kramisnalle ...som skall vara ljusblå/vit randig lika som fotbollsspelaren Messi har...J har också en sådan spelskjorta.Så han och nallen kommer och vara lika sen.Hoppas dom inte beställer åt ALLA kramisar dom har för då tror jag att jag håller på och stickar nästa vinter ännu!
Kanske jag borde nu på samma gång sticka åt min sambo lite "varmt om snoppen kalsingar"!!
Med ett gott samvete och ett leende på läpparna önskar jag er alla go´natt.
Väntar på sin randiga tröja.
Väntar på sin tröja


Här går det undan...skoj!!

Skall bli en ros...

.....här har vi den virkade rosen
Här pryder rosen den virkade lilla mössan.
Färdig för utfärd :)
Färdig för utfärd
Kanske jag borde fixa åt sambon sådana nu då jag har farten uppe ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar