söndag 4 januari 2015

Mot havets makt så blir vi tvåa!!

















Det är inte alltid som havet är lugnt och du fotar en vacker solnedgång eller uppgång.Idag har det faktiskt gungat riktigt ordentligt.Som tur så hör jag till den gruppen som inte blir sjösjuk så för mig är det inga problem fast det "lite" gungar.
Vaknade faktiskt inatt då vi var på Ålandshav och det gungade då också riktigt ordentligt.Ändå har vi små vågor här jämfört ute på öppna hav..typ Atlanten.
Jag är inte rädd fast det stormar och blåser...men nog kan det ju alltid nu och då komma en liten tanke att man är nog jäkligt liten jämfört med havet.Vet hur det känns då vi varit på våra sjöräddningskurser och dom lägger vågor i bassängen och sen blåser det och sen ännu regneffekter....sen skall du simma en bit för att rädda din kompis....kan tala om att det är skit tungt och simma i storm!!Havet kan nog göra mycket och man får hoppas att man aldrig behöver vara med om något hemskt till havs
Det är ju lika med att flyga....när man blir äldre tänker man på ett annat vis.Minns då jag började resa allt var jippii jag slipper och flyga ..nice!!!Men nu är det nog så att man nog funderar lite det ena och det andra då du går ombord på flyget....men som sagt om man jag inte skulle våga flyga så skulle jag ju inte heller slippa och se alla härliga platser här på detta klot.
Men om det skulle hända något så har man ju på en båt chans att agera själv....men i ett flyg så kan du inte bara öppna dörren och säga "Hej då jag pyser nu"!!!
Bilderna i detta inlägg är tagna idag då vi kom över Ålands hav.
Skall avsluta med en sång som jag tycker mycket om.....
                              Vem kan segla förutan vind,vem kan ro utan åror
                               men ej skiljas från vännen sin , utan att fälla tårar.
                              Jag kan segla för utan vind, jag kan ro utan åror                                                                men ej skiljas från vännen min ,utan att fälla tårar.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar