fredag 30 januari 2015

Ny fart!!

Nu blir det fart på bloggen igen :)
Jag bara älskar detta ställe...får aldrig nog!!!
Min hjärna går het av allt tänkande och planerande ;)
Har varit lugnt med mitt skrivande nu....inget speciellt har hänt under arbetsveckan...kan nästan beskriva det så här....jobba,äta ,sova!!
Men min hjärna går het och arbetar nog på fullt hela tiden ....det är nog en hel del funderande inför resan....för då man åker till USA så är det inte riktigt som att åka till typ Spanien.Innan du åker till Usa är det en del papper som du skall ha färdigt fixade,då du kommer dit är det en rätt lång väntan i passkontrollen+ en del förhör,fingeravtryck,fotograferande,in i en apparat där dom skannar hela kroppen.....det är inte bara att säga hej och gå igenom!!Sen har man ju inte så mycket tid mellan flygbytena...så det är att hastigt rusa till följande gate...och lovar ...det är inte någo SMÅ flygfält jag pratar om....man måste ibland åka ett litet tåg från en gate till en annan.Så jag önskar A lycka till då hon kommer en vecka senare ensam till L.A.
Kanske nån är intresserad hur vi kommer att flyga dit (minns inte om jag skrivit det) men vår rutt ser ut så här...Åbo/Stockholm/Chicago/LAX...och innan vi har sökt hyrbilen och är i vårt "hem" där vi skall bo 3veckor så kan det nog ta upp till närmare 30 timmar vår resa.Just nu känns det ju lite jobbigt med alla flygbyten men det är värt allt då man landar i Los Angeles.
Innan jag åker på ledigt skall jag hamstra  godis från Taxfree och ta med till mina vänner...dom älskar vår lakrits,Geisha,Fazersininen,Dajm och hör och häpna så gillar en min bekant Sisu karameller!
De var lite om det och hur jag känner mig då resan närmar sig med storm steg....för att få California längtan ännu större så skall vi gå och se på Disney on ice när jag blir ledigt från jobbet....och då skall vi berätta åt Mickey mouse och dom andra att vi  snart  skall komma och hälsa på dom till Disneyland!!

Nu skall ni  alla mysa för det är ju fredag idag//Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar