måndag 12 januari 2015

Väckning 02.50....

Thank you E for this pic.Direkt fotat från Teemu tribut av min kompis i Honda center.
....och allt gick precis som jag hade planerat.Fick Viaplay och fungera på datan...fick se live Teemu tribute i lugn och ro...resten av familjen sover ju den här tiden.
Nu sitter jag och ser Anaheim/Winnipeg live och ser inte bra ut för Ducks..shit!!!Ställningen nu i första perioden 3-1 till Winnipeg.
Men lite om cermonin...säger ännu en gång ..oj vad det skulle ha varit mäktigt och se den live....me visst var de mäktigt att få se tributen live direkt här från vardagsrummet i Åbo/Finland också.
Sen undrar ju säker många satt jag här och grät.....och för en ärlig fråga så får ni ett ärligt svar...såklar jag grät!Tårarna rann ner för kinderna.. cermonin var så super fin och mäktigt (har lätt för att gråta) ...men en fördel och gråta den här tiden på dygnet (nattetid) är att kinderna inte är fulla av rinnade maskara..haha!Ofta vid något snyft tillfälle har man ju  make up och lovar att det ser för jävligt ut då mascaran rinner...förstås det finns ju vattenfast mascara!
Sen vill jag ännu tacka att det finns fb....tänk hur enkelt det gör saker nuförtiden.Medan  jag ser matchen liver här från soffan så sitter jag  på samma gång och chattar med min vän E som sitter i Honda center och ser matchen live.Hon skickar foton direkt därifrån...sen frågade hon om jag vill ha någo prylar från Ducks shop..och så var det enkelt och skicka bilder vilka t-shirt de fanns kvar osv....oj oj den här världen och tekningen.Tänk förr då du skulle skriva brev,föra det till posten och sen tog det flera veckor innan man fick svar från sina utländska kompisar...nu är det bara ett klick och så har du svar på din fråga.Gillar denna teknik.
Nu skall jag fortsätta se matchen och hoppas Ducks orkar kämpa.
Till slut säger jag go morron till er som småningom börjar vakna upp till en ny dag...och för mig blir det en stund go natt då kidzen åkt till skolan...sen är det dags ikväll att styra nosen mot hamnen och jobba en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar