söndag 11 januari 2015

Bomull....

...just det Puuvilla på finska och vad menar jag med det.Jo det nya köpcentret i Björneborg/Pori...dit var vi idag på utfärd.Öppnades i december och det är byggt nära Björneborgs bomullsfabrik och det var jätte fint och så fanns där också mycket design av de gamla fabriket...härligt.Affärerna var i stort sett lika som det finns i dom  flesta stora shopping centren omkring i Finland ...men det var roligt och ha en typ tillsammansdag med familyn.Blev inget shoppas för mig..kidzen hade sparat pengar så dom kom hem med lite leksaker... deras rum svämmar ju redan över av leksaker..puh!!
Vi var och åt Thaimat,gott...men påminner mycket om Chinese food tycker jag.Men just så där spicy smak som jag gillar..namsi!
När vi kom hem till Åbo så började det snöa...men ingen fara...här kommer dom och plogar åt oss..så fast det skulle komma en meter snö så är det ingen fara.
Go natt till er alla.


Nu skall jag inspektera nya Puuvilla!




Fräscha, fina utrymmen.

Gott!!

Ser på servetten att Tamarin finn också i Åbo :)


Gillar inredningen av ett gammalt fabrik.
Hade en trevlig dag...har ni vägarna till Pori..besök Puuvilla :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar