måndag 9 februari 2015

Älskar och hatar....

alla små prylar och en massa lösa Legon som är omkringspridda på golvet.Älskar att se hur kidzen njuter av att få vara kreativa och bygga och pyssla med sina Legon,Little pet shop´s och alla andra små prylar...men jag hatar då jag har brådis och kommer inrusande i rummet och förstås trampar på en vass Lego bit och det tar så förbannat sjukt under foten....ja då skulle jag villa ha världens största dammsugar munstycke och suga upp varenda en jäkla Legobit...grrr!!
Nu har jag lärt mig att dom verkligen får leka och njuta av alla sina lekar och lämna leken och fortsätta följande dag.Förr störde jag mig otroligt på att allt var utspritt på golvet och dom snällt fick plocka undan allt dom dragit fram....för att se dom följande dag bygga upp samma projekt som dom hade på gång dagen före.
Nu får dom lämna sin Legostad så som dom har byggt upp den och fortsätta följande dag där leken sluta utan att igen börja om från början att bygga upp allt först.
Jag har till och med lärt mig städa deras rum fast där ligger en massa Lego här och där utan att få in en ända bit i dammsugaren...skickligt eller hur?!Sen har jag också lärt mig gå mellan alla lego bitar utan att ha dom under fötterna.
Har fått många glada ord av kidzen då jag har accepterat att det inte alltid behöver vara super tip top i deras rum och alla saker i rad på hyllorna.
Tiden som dom är små går så otroligt snabbt och med ett huj så är dom utflugna från hemmet och då hinner jag nog ha allt tip top i dom rummena som varit deras.....kommer till och med många gånger  att sakna dom glada skratten från deras rum och dom förbannade vassa legobitarna sen då dom flyttat hemifrån.
Nu är det bara att njuta av detta för denna tid går inte i repris!!
Lite bilder från mina kidz byggprojekt!!
Så kan man beskriva kidzens rum ;)









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar