tisdag 17 februari 2015

Ett måste....

 är att hyra bil om man smidigt vill ta sig från plats A till plats B.Här är avstånden jätte långa så du sätter dig inte bara på cykeln och cyklar till butiken eller tänker att okej jag går till butiken och köper några mjölk...nej här är det nog bil som gäller.Visst använder folk som bor här lokaltrafik som tex bussar.Men jag som turist skulle nog inte villa vara utan bil här...älskar och köra runt här och det är som sagt så smidigt och ta sig fram med bil.Men sen då man börjar tala om rusningstid så lovar jag nog att trafiken inte löper smidigt...som tex  deras Freeways med 7 filar åt ett håll 7 filar åt andra hållet och allt stockar sig...trafiken löper inte alls då kan ni förstå hur mycket bilar,bilar och åter bilar det finns här.Sen finns det en fil som heter carpool som betyder att om du är två eller flera i bilen så får du köra in på den filen och den skall löpa bättre...för i vanliga fall så är det nästan i dom flesta bilarna bara en person.För mig har ögat vant sig..men minns nog då jag kom hit första gången så trodde jag inte mina ögon då jag såg detta bil hav..helt otroligt hur mycket bilar det finns här....och snygga bilar....igår såg vi ett par Lamborginin,Ferrarin...snygga nya bilar som glänser i solen.Dom som verkligen har pengar här så för dom är det nog jätte viktigt att ha en ny fin bil.Här e det inget regn och rusk väder så dom polerar ju dom hela tiden och dom hålls rena och fina.
Själv bokade jag färdigt bil från Finland innan vi kom hit och det var meningen att vi skulle ha en lite större bil med tanke på att min äldsta dotter snart kommer hit och då är det bekvämare med större utrymmen då det blir att sitta i bilen ganska mycket pga långa avstånd.Då vi kom fram så råkade dom ju inte ha den modellen som jag bokat så vi fick en mindre...men inte dåligt bil..nu kör vi en ny Impala...men på lördag då vi söker A från flygfältet så skall vi fara och byta bilen till en större.Lite extra strul med bilbytande ...men kostar oss inget extra + att vi får lämna denna bil tillbaka utan att behöva fylla upp tanken.Det var lite om det hur vi tar oss från en plats till en annan.
Bifogar bilder på vår hyrbil och skall jag vara ärlig så skulle jag absolut kunna ha en sådan bil hemma på gården.






I bilen finns touch bilstereo...bara och röra skärmen.

När man backar så kommer denna bild på skärmen och du kan se hur du backar ;)


Massor med bilar på Freewayen

Växlar röd/grön hela tiden,bilarna kommer jämnt ut på Freewayen.Denna e på då det är mera trafik


Längst till vänster är carpoolen

Detta är sk lite bilar jämfört med då det är rusning.

En sådan hade jag bokat..stor och rymlig.

Här kör dom fint ..vår bekant hade just köpt Mercedes AMG V8..lite den stilen..nice ;)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar