lördag 7 februari 2015

Min gömda talang kom fram!!

Har  ända sen liten tyckt om att rita och måla.Det var här omdagen så sa min lill kille att  jag skulle komma med och rita.Jag tänkte att visst skall jag göra ett försök och se om min talang helt rostat bort.Då sa min sambo att prova rita av en människa och la på bordet ett foto av lill killen.Började lite sådär försiktigt med konturer som fortsatt med att lite sudda och göra lite skugg effekter osv.Till att jag faktiskt inte teckna på många många år så blev teckningen över förväntningarna bra men liknar inte så mycket på J enligt mitt öga.Men jag gjorde ett tappert försök.
Kändes ju hur roligt som helst att teckna ...så tror absolut jag skall köpa mig ett ritblock,lite pennor och sätta mig ner och börja värma upp mina teckningstalanger.Sen hade jag en go start på att skriva kalligrafi som jag började med för länge sen, men den talangen borde också lite finslipas för att få bokstäverna riktigt snygga.
Tänk vad mycket roligt det finns att göra och som inte ens kostar så mycket att skaffa hem...papper och penna ..that´s it!!

Bilden googlad

Bilden googlad...men sådan text gillar jag att skriva..men behövs mera övning

Denna tecknade jag häromdan ;)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar