måndag 2 februari 2015

Parfym minnen!!

När jag nu skrev om mode i mitt förra inlägg så passar det ju bra och skriva om dofter i detta.Jag älskar goa dofter allt från härliga dofter i naturen till parfymdofter.
Själv gillar jag att använda parfymer av olika slag...för en del kanske det inte passar med parfymer ifall man är allergiker.Men tur så finns det ju doftfria deodoranter så man inte behöver gå runt och nysa och fräsa och ögonen röda som tomater.
När jag tänker tillbaka på vilka parfymer som varit mina favoriter så får jag ju nästan lite ångest...har jag verkligen hållit på att ta livet av mina polaren och medmänniskor med alla duktigt söta parfymer...ni kan ju bara föreställa er om jag säger parfymen Poison...tung och söt!!Skulle absolut inte mera kunna spruta den på mig..men tänk er då  man i ungdomen skulle ut på party så sprutades det Poison från topp till tå.En hel bil full med glada party pinglor och EN  Poisonparfymflaska och alla sprutade samma parfym på sig....så när man kom till Bruks city och hela gänget steg ut från bilen så tror jag dom kände doften ända upp till Kimito...voi jessus jävlar!!Sen dom andra 80-tals favoriterna för mig var Date,Tresor,YSL och YSL Paris,Lou Lou och Anais anais och sen skulle håret tvättas med Jane Hellen.....ja man var ju som en tickande Parfymbomb!!!!
Måste bara skriva en skojig tonårs incident från det ljuva 80 talet då jag och min polare A skulle på dans..... det var ju som alltid lite brådis före dansen med alla förberedelser och att hinna med dansbussen...och A ville ju som alla andra ha go doftande deodorant under armarna...så hon rusade på av och an och söker deodorant ....då jag plötsligt ser att hon har en guld färgad flaska och sprayar utav tusan under armarna...då jag informerar henne att " du står nog just nu och sprayar hårspray under dina armar"!Kommer aldrig att glömma hårsprayet Breck som A hade under sina armar den kvällen...men bra gick väl det också.Sorry A att jag skrev det offentligt ...men kommer ju aldrig att glömma den historien som gett oss många skratt!!!
Sen vet jag ju inte hur karafolket tar det här med att dofta gott......dom tycker väl att då dom stinker lite svett så doftar dom som en äkta karl.Nej jag tror nog nuförtiden det finns så mycket goa dofter för kara folket  så dom har riktigt säkert en lika stor arsenal flaskor i toalettskåpet som vi kvinnor  eller hur ?
 För men rekomenderar jag Eternity Aqua (enligt min smak ) och mina favoriter till mig själv är.. My Burberry, Victorias Secret  Sheer Love,Clean (super fräsch serie) och sen har jag några andra som jag håller på och provar mig fram till ifall dom blir mina favoriter,nu minns jag inte namnen.
Idag doftar jag Sheer love och känner mig som en ros!!!

Lou Lou



Ett måste på 80 talet!!




Min favorit

Min favorit

Min favorit

Rekomenderas åt karafolket....nam!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar