fredag 6 februari 2015

Clips on/clips off !!

Rekommenderar verkligen clips slingor i alla fall om man har långt hår...lätta att sätta dit och sen bara att ta bort och fast byta färg på slingorna följande dag.För om man har långt och typ mörkt/svartfärgat som jag så skulle jag först måste bleka bort/ljusa upp den svarta färgen och sen torka håret för att först sen slå på färgen på slingorna typ rött.Inte nog med det så håller röd färg jätte dåligt ..men har du clips slingor så håller sig färgen lika röd hela tiden(tar ju bort dom vid hårtvätt).Köpte nu åt mig röda slingor..snyggt...från förut har jag blåa clips slingor och snygga kopparfärgade clips slingor.Skulle vara sugen att köpa baby rosa clips slingor också till sommaren ...snyggt i svart hår.
Sen kan man ju också göra färgslingor med sinetti pidennys (kommer inte på svenska namnet) dom kan du ju inte ta bort och dom e ju oftast äkta hår så dom håller att platta håret och göra lockar med piptången.Dom clips slingor jag använder är inte äkta hår så måste först platta mitt hår och först sen clipsa i slingorna annars blir dom förstörda.
Fast jag inte nu mera jobbar som frisör så älskar jag och googla frisyrer alltid lika roligt och se vad som händer i frisyrmodet...och är jag ute på stan ..ja egentligen överallt  var jag är så har jag mitt  "frisör öga" med ..älskar  nämligen att se på folks hår/frisyrer.
Har alltid tyckt om kläder,smink och frisyrer...och nu är det ju ännu roligare då kidzen börjar vara så stora att man har sin egen tid  att fixa sig och sminka och  stå framför spegeln.Nu ska ni inte tro jag står alltför länge framför spegeln...det räcker med att man ser hur nån jumper stramar runt midjan då  har man speglat sig färdig.
Nu skall jag och tvätta bort sminken och sen go natt.... så är igen en dag förbi och en dag närmare resan!

Har röda,koppar och blåa clips slingor


Brukar ibland ha likadana blåa slingor som den där bruden har.

Snygga vill också ha!

Så här enkla är clipsen som du fäster nära hårbottnet.

Kanske inte riktigt i min smak!

Snyggt.

Här är sådana slingor som limmas fast i eget hår!

Så här ser mina slingor ut som jag hade idag


Mina slingor som jag hade idag.

Sen när jag hittar en sådan spegel...då fasen lovar jag att jag kommer och spendera många timmar framför den ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar