lördag 11 juli 2015

På bloggen skrivs det inga lögner....

...nu kan jag äntligen säga utan att ljuga...." Jag FLYR landet" !!!!
Äntligen hittade jag ett bra pris och biljetten till Florida är bokad och kassen packad....nå inte riktigt ännu fast jag skulle kunna sticka iväg i morron...har sådan förbannad längtan till Usa ...haft det ända sen jag kom hem från Californien i mars.Hade planer att jag skulle ha åkt på en riktigt snabb visit till Cali nu i sommar och hälsat på mina vänner där...tänkte åka över dit en vecka ...men dom har verkligen trissat upp flygpriserna nu till sommaren....ser ut som min California snabbvisit blir uppskjuten....synd P och alla andra vänner att jag inte hittat nåt bra pris...men nästa år ses vi om inte före !!!
Men är ju överlycklig att få chansen att resa till Usa och roligt att få se Florida igen och träffa A och hennes familj.Min första USA resa var till Florida då jag var runt 20 och det var kärlek vid första ögonkast för Usa...snart är jag tillbaka där.
Sen hoppas vi ju att vi har möjlighet att hinna se ett NHL game medan vi är där ...hoppas dom har hemma spel då vi är där....bara hålla tummarna och vänta tills dom publicerar deras speltidtabell.
Igen säkert många som skrapar sig i huvudet och funderar hur vi finansierar våra resor....Rule nr1: med hårt arbete och fan anamma,jobba övertid,svett,tårar...Rule nr2: man måste prioritera,lämna bort en massa impulsköp och köpa sen då det är rea,man måste vara lite snål ...  Rule nr 3  vi bor billigt...istället för att ha köpt en radhuslägenhet för ett par år sen så köpte vi en billig höghus lägenhet och sparade måååånga jyyyros .... Rule nr 4 att ha drömmar det ger motivation att spara om det sen tar ett år eller fem år...... listan kan bli lång men i stort sett så här gör vi!!!
Idag fick "resespargrisen" sig en ordentlig portion mat...han blev så mätt så han släpte av en ordentlig brak så det slog eld i röven!! Nog om det....nu skall jag säga go natt och drömmadrömmadrömma!!

Resespargrisen blev så mätt att det slog eld i röven då han släppte en brak ;)
Det gör jag också om flygkaptenen ser ut så där då jag skall  på resa :)
Jag bestämmer mig att vara överlycklig!!!
Finns mycket att se ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar