fredag 10 juli 2015

Köpte "vitvaror"!!!

Ja så kan man nästan säga...jag for till IKEA och köpte "vitvaror"....det mesta som jag köpte därifrån idag var vitt....förutom dom gröna plastväxterna.
Det var en riktigt passlig Ikea dag...regnet öste ner och kidzen var på riktigt bra lekhumör och spel humör så då tänkte jag nu passar jag på att åka en sväng ensam och shoppa.Hittade en bild på google där dom pyntat terassen med just en sådan grön plastväxt som jag har i stugan och nu bara måste jag åka och köpa några för att pynta balkongen...när man ser visionen framför så vill man ju direkt inreda och fixa...nu kom jag på att jag skulle villa ha lite små snäckor ännu som prydnand så det måste jag ännu köpa ...för jag har tagit alla mina snäckor till stugan och pyntat där.
Så jag hoppade i bilen...Ikea here I come!!!!
Måste erkänna att vi (M och jag ) går mot det bättre hållet.....tänk va skönt att kunna lämna kidzen hemma en liten stund och inte alltid behöva ta dom med om man skall  uträtta något....alla som haft barnen små eller  som nu har små barn vet precis hur det är när två aktiva kidz skall med och shoppa ...hälften av tiden går ut på att söka dom eller se att dom inte har ner något från hyllorna eller säga att dom skall vara tysta och inte nojsa i affären...puh!!!Man är ju helt slut av att hålla en sådan situation under kontroll.
Så visst måste jag vara ärlig att det är superbra med mobiltelefoner...nu lämnade jag dom som sagt hemma ett par timmar och jag fick i lugn och ro gå för mig själv i affären och söka det jag skulle ha och dom fick leka och spela i lugn och ro istället för att snäll måste stå brevid min shoppingkärra och vänta att jag blir klar och ha det tråkigt!!Ringer hem med jämna mellanrum och kollar att allt är ok...och dom ringer ifall dom har något skillt.
Man märker ju hur mycket mera egen tid man redan fått från det att dom var bebisar till nu.
Många tycker att bebistiden är så härlig och går så snabbt ...då hör jag nog till den andra gruppen som tycker att jag har så mycket som jag vill göra ännu så jag är nog glad att dom blir mera och mera självständiga och börjar klara sig själva.
Men som tur är vi alla olika.
Skall i nästa inlägg visa mina gröna plastväxter hur mysigt det blev...satt på kvällen och kopplade av på vår mysiga balkong ...men fy fan vad det blev kallt...varför kan det inte vara härligt ljumma sommarkvällar!?!?
Vill FLY...... till Californien  eller Florida och där  finns ju också IKEA så jag kan köpa mina "vitvaror" !!!!
Lägger in en massa bilder från ett alltid härligt Ikea!!!

Härifrån fick jag iden att jag ville ha dom gröna plastväxterna på balkongen som är på bordet (bilden googlad)
IKEA here I come!!

 
 
 
 
 
 
 
 
Ljusavdelning med massor av ljus och goa dofter!!
 
 
 
 
 
 
Mina "vitvaror"!!!
 
Dags att köra hemåt.
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar