fredag 17 juli 2015

Idag är färgen grå!!

Igen en gång har vi fått uppleva det underbara sommarväder i Finland...voi paskat ( som betyder typ ...oj skit !!! ) Grått och vått!!!
Tur att jag är på jobb......orkar inte se på detta regnväder mera....säker inte så många andra heller.
På kalendern står det 17:e juli....kan ni förstå att om EN månad så börjar skolorna....just det då är vi tillbaka till vardagen.Dit for den sommaren kan man säga ...vilken sommar kan man också säga!!!!
Nu fan skall jag försöka mata den där hungriga "resespargrisen " så mycket jag bara kan och vara så otroligt snål,jobba arslet av mig,sitta hemma och fast äta vatten och knäckebröd ..... så att jag kan uppfylla ALLA mina planer!!!
Göra så att  mina ögon får se någon annan färg en bara grått!!!Tack för att jag fick framföra detta....kanske ni kan läsa genom raderna att jag är "lätt" irriterad...
Skall i nästa inlägg visa vad för roligt man kan göra här ombord då det regnar och man inte kan sitta på deck och njuta av sol och värme!!
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar