tisdag 21 juli 2015

Så gör en bekväm city lady !!!

Blev sugen på blåbärspaj då man ser  på facebook att var och varannan har plockat blåbär och bakat.
Förr tyckte jag om att traska omkring i skogen och andas in den härliga skogsdoften....men kanske jag rentav har blivit en bekväm city lady på äldre dar.Har fått förstånd att sk "shift down" ni vet dom som flyttar från det hektiska stadslivet ut på landet och njuter. För mig blir det ..att som en hårt jobbande egenföretagare shiftat down till ett liv med mycket ledigt och verkligen fått förstånd att njuta av ett liv utan en massa måsten.Nu förtiden gör jag just precis de jag vill och när jag vill.
Som jag skrev i förra inlägget ...längtar att få bo på hotell och koppla av och bli upp passad och göra så lite som möjligt då jag är ledig, skrev också att jag älskar vårt "hemma hotell"... ...och nu verkar det som jag blivit så bekväm att jag far  och plockar mina blåbär till Citymarkets kyldisk till på köpet!!Det lovar jag är bekvämt.
Sen blev det en super enkel blåbärspaj med  mosade Digestiv kex som botten och blåbärena på + vaniljsås..that´s it!!!Behövde ju inte ens använda ugnen ....där  sparade man nån slant på elräkningen och kan lägga nån euro extra till "resespargrisen". Nej skämt och sido ..fast jag måste leva snålt då jag/vi reser mycket så inte har jag ändå blivit så snål att jag inte använder ugnen mera!!
Men jag har blivit klokare med åren och fått förstånd hur mycket lättare man kan göra saker....tex köper en frys påse med kanelbullar och voila så har du nybakat,snabbversion av blåbärspaj utan ugn/mums,sitter på balkongen och ser då gårldskaren klipper gräset voila doftar plötsligt nyklippt gräs,sitter och njuter på soffan då det just nu regnar, tänder massor av ljus voila känns som jag skulle sitta på ett ***** stjärnigt hotell.Trivs att vara city lady....it´s so me!!!!
Var och plockade blåbär idag till Cittari!!
 
Smulat digestivkexen.
 
 
Nu skall det vispas.
 
Ser kanske ut som kex med blåbärs soppa..men shit the same...gott var det !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar