fredag 10 juli 2015

Här trivs jag att blogga !!!

Har ju förut visa foton av vår balkong...nu har den blivit lite upp piffad med grönt plast gräs....jo växterna är av plast (håller vinter som sommar utan att vattnas) jag  gillar dom jätte mycket!! Har som sagt likadanna i stugan...själva "gräset" har lite olika färger så det ser mera levande ut...wau ...allt hittar dom på.
Visst är äkta blommor vackra att ha på balkongen ..men man skall komma ihåg att vattna och sköta dom... nu ville jag prova en lite sånhär new england stil kombinerat med lite känsla av sommarstuga...därför provar jag nu sk "gräs " och sen skall det ännu komma snäckor och som pricken på i så har jag min USA prylar som gör att jag känner mig "hemma" !!
Som ni vet så har jag  tuuusen saker som jag älskar att göra...men att inreda,pynta och fixa och ha det mysigt hemma...det gillar jag super mycket !!
Som sagt det behöver inte ens kosta så mycket och få sitt hem fint....idag råkade jag mig in i en affär av en slump och hör och häpna...alla inrednings saker var på 70%....så det kom med lite nya saker hem...kolla min fina plåtlåda (kexburken) me like very much!Har inte haft kexburk sen A var liten...för den var alltid tom så jag slutade köpa kek hem!!Vi har som sagt sällan något sött bröd och kex hemma.Men nu då jag sitter ute och blogga måste jag ju ha lite sött till mitt te!                                               Sen kom det också hem med en julprydnad som var på 70%... som passar precis min stil...man skall vara  ute i go tid så blir det billigt till jul!!!
Detta inlägg sitter jag nu och skriver här på mitt mysiga "blogg krypin"...dricker en kopp te och har faktiskt tuggat i mig några kex.....något gott måste man unna sig för denna sommar har nog varit så kall så det varken smakat med glass,öl,vin,vi har inte grillat......kanske det är en fördel med en kall sommar ...att i höst kanske man nått idealvikten ...ha ha...knappast för det har minska ganska mycket i kexburken redan!!
 
 
 
Kolla färgeffekterna på "grässtråna" :)
 
 
 
 

 
 
 

 
Min blogghörna...när det blir svalt sveper jag pläden runt mig!!
 
Bastudricka ;)
 
Blogg,te och mys i  mitt "blogg krypin" !!
 
 
 
Mitt nya fynd..kexburk ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar