söndag 29 januari 2017

Hoppas inte soppan kokar över!!

Ibland borde man låta bli att öppna data och tv.Igår var det ju den finska uttagningen UMK där dom valde låt till den stora tävlingen i maj Eurovision song contest.
Tyvärr så var alla låtar helt skit (min smak) om jag måste välja en av så blev det Emmas låt ,nr1.Mer orkar jag inte gå in på det här med eurovision...märker att det kommit en svacka och jag känner inte riktigt den där rätta eurovisions kixen som brukar finnas.
Antingen har jag nu mitt kvot fullt av det evenemanget eller så är det en liten paus och så blomstrar det upp igen....tiden utvisar.

Sen då man öppnade datan idag så sitter man igen som ett frågetecken och ser vad herren over there har hittat på...alltså Trump.Får se om han snart inte släpper något in i landet.Visst funderar man ju alltid innan man skall iväg att hoppas allt går bra ... och för tillfället kokar det ju lite här och där ...så får hoppas soppan inte kokar över!!!
Men känslan att få se världen är starkare än rädsla ...så inget hindrar en som är ressugen ut till fingerspetsarna.

En dag ännu att jobba....jag skall ge allt... för i morron kväll då jag går iland väntar en välförtjänt 5 veckors semester.
Fast det redan gått några år sedan jag jobba som egen företagare så minns jag alltid då jag just och just hade råd med semester.. nu kan jag njuta till 100% med långa betalda semestrar.Kan man får vara lyckligare...ja tror inte det.



Börjar känna mig lite så där semesterpirrig i kroppen ...härligt!!!!

En sådan klocka skall hänga på väggen under min semester...
och också en sådan klocka.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar