fredag 20 januari 2017

Rullande klot.

Idag var det bowling på programmet.Mikko och kidzen och deras kompisar brukar vara och bowla på fredagar 1 timme och hör och häpnad barnen får bowla gratis.Inte dåligt i dessa tider då alla hobbyn kostar så otroligt mycket.

Nu blev det då ändring att Mikko skulle på kvällstur ....så jag for iväg med J och hans kompis som övervakare till Kuppis bowling hall.Det var med lååånga steg jag gick mot bilen för jag har verkligen blivit lite sådär bekväm då jag är hemma på ledigt .....tycker så om att vara hemma och greja och fixa.Nu då veckorna går mot vår så får man alltid så där härliga inrednings ryck efter att man plockat bort julen.

Nåja jag släpade mig iväg och det var ju hur roligt som helst att se på då killarna bowlade.....dom var ju hur duktiga som helst...denna gång blev det ingen strike för nån av dem.Förra gången hade Jaromirs kompis fått två strike efter varann.

Mikko har redan hunnit vara en hel del gånger och bowla med kidzen och sina arbetskompisar och han gillar det jätte mycket så han köpte eget klot och skor.Skall verkligen fara med nångångoch bowla.
Sen skulle man ju kunna fara ett gäng ut och bowla nåttag skulle kunna vara hur roligt som helst.Om nån är intresserad så bara och höra av er så pyser vi nåttag och bowlar.

Sen har dom ju också i Kuppis skjutbana ...var in dit och kollade lite hur man skall gå till väga om man vill börja övnings skjuta.Jag har haft jaktkort i ca 6 år och hör till Åbo Skytteförening...men kidzen har varit så små så jag har inte haft möjlighet att så mycket vara ut på skytte.Men dom blir äldre och jag får mera egen tid så tänkte om jag nu skulle börja med att öva på skjutbanan.

Två flugor i en smäll för kidzen och bowla och jag far till skjutbanan som ligger i samma hus ....så får dom bowla och ha roligt och jag får öva i lugn och ro.Märker för varje dag hur jag får mera och mera egen tid och verkligen nu på allvar kan börja planera att ha något eget att göra och inte alltid något som kretsar kring barnen...här finns ju hur mycket som helst att göra ...sen är ju nackdelen att en del hobbyn är så otroligt dyra.

Nu som bäst tar vår  största hobby att Resa alla våra euron....men kanske man skulle hitta sig någon kul grej att göra dom veckor jag är ledig som inte kostar en hel förmögenhet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar