torsdag 19 januari 2017

Skådisar som flyger.

Igår skrev jag om Teaterbron och idag blir det Åbo svenska teater.
Mikko hade köpt åt oss biljetter till teaterföreställningen Peter Pan.

Så nu hade vi då en family kväll och var på teater.....pjäsen var helt okej...mera kanske inriktad för barn.
Själv gillar jag mera musikaler ...där det är mycket sång och musik....saknade faktiskt musik i denna pjäs.
Men kidzena tyckte jätte bra om den och det var ju huvudsaken ...för den var ju menad för dom.

Då vi var och kryssade med Allure så var jag två gånger och såg Mamma Mia.....oj det var så man kände hur de rös ända ner till tårna då det kom en massa fina Abba låtar och där var det super duktiga skådisar.


Skulle faktiskt nångång vara sugen att åka över till Sverige och se på nån musikal...dom har ju jäkligt bra musikaler på gång där nu som då.

Men Åbo svenska teater är så mysig...en fin stämning inne i salen.Tyvärr var det sådant rusas hit och dit och jag missade nog en massa fina detaljer med min kamera.
Blev inte så mycket bra foton ...men några fick jag knäppta i alla fall från vår kväll.
Lite hann det ju spelas innan pjäsen börja
Knäppte lite foton i pausen
Fin takkrona och fina målningar i taket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar