söndag 22 januari 2017

Titta vilket fint gym/spa vi har hemma.

Efter att haft ganska mycket på gång så blev denna söndag just en sådan dag som jag ibland vill ha...hemmadag.
Jag är så förbaskad frusen av mig som jag sagt förut jag är en äkta "frusikukku" (fryser och hatar kyla)....så jag bastar ju så gott som varje dag i vårt "lyxiga" lilla spa som är gjort för en person ...hehe det kan man ju kalla lyx för då får du var helt för dig själv och kasta hur mycket bad du vill utan att någon annan börjar opponera sig att det är för varmt.Oj vad jag njuter av att sitta där och kasta bad  så det värmer i fläsket.

På tal om fläsket så fick jag faktiskt äntligen upp arslet från soffan och bestämde mig att nu fan kör jag en halv timme på Crosstrainern.Vi har ju det "lyx" med eget fint gym här hemma också...haha...en crossrtrainer som är instuvad i ett hörn i Michelles rum och  står oftast där och salmlar damm.Mikko har köpt  crosstrainernför länge sen .Jag är jätte dålig så här vintertid att visa näsan utanför dörren och tänka att jag far ut och gå en timme...skulle nog göra susen med frisk luft  men men....
Nåja  jag tog en halv timme på crosstrainern till tonerna av Lena Philipsson och bra gick det så tusan.....bastun hade jag lagt på färdigt och värmas så då jag hade crossat färdigt så for jag och njöt in i den varma,sköna bastun.

Fick vara riktigt i lugn och ro hemma för Mikko och kidzen för till Mylly och väggklättra...skall berätta mera om det i nästa inlägg.Ja hör ni om ni tycker att jag har många järn i elden så skulle ni nog borde se min mans energi.....alltså den tar aldrig slut.Han har tusen projekt på gång...ibland säger jag huhu för jag hinner inte själv  med hans fart.Brukar kalla han till Roadrunner ...ni vet den där fågeln som far fram med en sådan fart att ingen hinner med.
Här gott folk blir jag nog god tvåa....han blir jätte rastlös om det inte är något program inbokat ...medan jag är mera den som kan njuta helt och fullt ut här hemma utan att måsta ha något inbokat.

Jag är jätte glad att han är otrlogt aktiv och håller igång och hittar på en massa roligt med barnen men ibland skulle jag önska att han kunde ta det lite lugnare...men nog kommer den dagen ännu som vi sitter som två glada pensionärer och njuter av varandras sällskap och inget inbokat i kalendern....eller så blir det tvärtom att vi har så förbaskat bråttom så vi inte vet hur vi skall hinna vara över allt.



Här är vårt  "lyxiga" gym..croosstrainern instuvad i en knut i Michelles rum 


Vår "Spa avdelning" är så liten så man ryms bara en dit åt gången ...lyx man får vara helt ensam :)

Min favorit doft...köpte färdigt en större flaska :)

Detta köpte jag i Usa på rea ...tror det var 2euro..passar mitt hår super bra.

Denna köpte jag också från Usa...har aldrig haft en bättre borste.
Ni som har långt hår....skaffa en sådan..rekomenderar








Efter bastun blev det Karibiska solen och citron....längtan börjar bli stor till Karibien 



Då alla somnat njöt jag av tystnaden och mysbelysning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar