söndag 1 januari 2017

Hamburgare och sprattelstickor

Första dagen på det nya året började med så lite som möjligt.....tycker om  när det är inga måsten utan du ligger fast och slöar hela dagen.

Jag är ju sån " frusikukku"  (alltså fryser så otroligt lätt) så jag far inte frivilligt ut då det är kallt.Nej sätter mig tusen gånger hellre i bastun där tempen går över +80.
När jag var yngre var vi alltid på sportlovet till Ellivuori och åka slalom ....men den hobbyn har jag lämnat helt.
Betalar hellre för att slippa till solen och värmen än att åka nånstans som jag blir som en isbit!!Men tur att vi alla trivs i olika klimat.

Vi tog emot det nya året här hemma i Åbo med hemlagad hamburger middag som jag hade dukat med  Usa tema, vi skålade med mina favorit mini Cocisflaskor och vid tolvslaget hade vi Pommac och sprattelstickor.

När man tänker på tiden tillbaka då man var ung så skulle man ju aldrig ha ens tänkt på att sitta hemma ett ny år.....men nu är man ju hellre hemma än att måste stå nånstans och trängas med tusen andra,frysa och köa flera timmar på taxi....nej hör ni säger bara Home sweet home !!!

Hoppas ni läsaren var nöjda med ert ny års firande och hoppas ni får ett riktigt trevligt 2017.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar