torsdag 9 mars 2017

Bob Marley,reggae och Jamaica

Jag har på sätt och vis kommit tillbaka till vardagen men det är nog bara en del av mig resten av mig kommer nog att förbli inne i min rese bubbla till min nästa resa.Vill stänga ögonen för denna snöyra och slask..usch och fy.Men veckorna rusar så snart är det dags igen...tills dess så reser jag mellan Finland och Sverige...har börjat jobba igen efter semestern.

Säkert finns det många av oss som har sina egna bubblor ...många säkert älskar vintern och vill förbli inne i sin vinterbubbla fast sommaren är på kommande,många har kanske träffat nån kär vän och vill så gärna fortsätta bli i den lyckobubblan osv ....men oberoende vilka bubblor vi  är inne i  så njut av det och hålls inne så länge som möjligt i er lyckobubbla det känns så skönt och roligt då man har saker att vara lycklig över.

Men som sagt detta inlägg kommer att handla om reagge landet...jihooo vi anländer Jamaica.
Ombord på fartyget är det så roligt då man kommer till olika destinationer så har dom tema därefter....då vi gick upp på frukost innan vi skulle gå iland i Jamaica så spelades det Bob Marley för fullt ..härligt med reggae ...servitörena sjöng och hade bra stämning,passagerarena var glada och till och med jag satt och sjöng med i låten "No woman no cry"...härligt.....oj vad jag gillar atmosfären ombord på dessa fartyg....om jag minns rätt så hade dom i Buffen hamburgar tema på kvällen och då vi anlände Mexico så var ju matens tema mycket mexicanskt.Ta mig tillbaka!!!!

Vi hade som sagt inget speciellt inplanerat vad vi skulle  se i Jamaica...så först tänkte vi att vi kanske går lite runt bara där på hamnområdet och kollar alla shopper med ena prylen grannare än den andra,sen tänkte vi lite på nån utfärd...men dom är rätt så dyra och sen gillar jag inte så mycket att man är med en hel hög  turister så vi bestämde en egen utfärd och det blev att ta en taxi och så bestämde vi med chauffören ett pris och så körde han runt oss och visade oss en massa ställen.Så i Jamaica hade vi ingen beach dag....körde ner till några beacher och såg och sen tog han oss också in till centrum...det var kaotiskt kan jag lova.Han berättade mycket om Jamaica och vi ställde ju en massa frågor
.Kidzen var relativt lugna med tanke på att vi satt rätt länge och åkade runt.Sen då vi kom tillbaka till hamnen så köpte vi lite  suvenirer och sen gick vi ombord.

Igen hade vi fått uppleva en massa härliga platser som vi kan dokumentera i vårt researkiv....nu skall jag ta mig i kragen och  beställa ifolor böcker från våra resor.Det är så mycket roligare och sitta och se på fotona då dom är fint placerade i boken med nån liten text.

Varså go....här är lite foton från Falmouth,Jamaica.

Där uppe är jaccuzin med mega utsikt

Aktern av fartyget

och här ser ni mot fören...titta hur mega stort fartyget är....och kolla mängden av balkonghytter som finns på bada sidorna...helt super mega fint fartyg tycker i alla fall JAG!!

Jaromir passade riktigt in på Jamaica med skjortan han fick i julklapp :)

Det var så fint att se färgen på havet längs med vägen...gissa hur jag jublade och var lycklig i taxin

Flygfältet var nära denna beach..det ni ser i havet är så att planena hittar till landningsbanan,,upplysta då det är mörkt

Det var lite kaotiskt i city...och så är där vänster trafik.Här skulle jag inte villa köra ;)

En massa fina hotell längs beachen..men man såg inte mycket av hotellen

Blev lite molningt när vi skulle lämna Jamaica.