fredag 31 mars 2017

Vart reser vi idag??

Jag skrev ju om att Mikko och jag skall på tumis ut och resa och vart bär det iväg.....jo på en lyxkryssning...jo ni läste rätt ..lyxkryssning!!
Nu tänker säkert ni att skall vi igen iväg till Karibien ...nej denna gång lyxryssar vi i  mellan Finland -Sverige inklusive en sväng  via Åland Island.

Vilken båt väljer vi .....jo Grace förstås!!!
Nu tänker ni igen att räcker det inte med att jag jobbar ombord där.....vill jag verkligen fira min lediga tid där.Jo faktiskt det vill jag!!
Jag fick i fjol ett presentkort då jag fyllde år av Viking Line som inkluderar en Seaside hytt,frukost,lunch och middag och nu är det dags att använda det innan det går ut....vi har haft så mycket resor så vi har inte fått det och passa in förrän nu.

Varför jag nu sen väljer Grace ,min egen arbetsplats då det finns andra Viking Line båtar...jo därför att jag verkligen gillar Grace.....den är precis min stil på alla vis...ny (bara 4 år) ,fräsch,gillar inredningen,gillar Club Vouge..inredningen där är så cool och den super fina screenen bakom scenen,sen älskar jag maten ombord på Grace och trevlig personal.
Sen är det ju helt annat att komma som resenär och får vara en i mängden...kunna gå och sätta sig och äta gott i lugn och ro,sitta uppe i Vouge och höra på bra musik,ikväll skulle det väl inte vara nån direkt speciell artist ....men det blir nog bra för det.

Kidzen skall åka upp till Björneborg och vara där en natt (Mikko är ju hemma därifrån) och vana  resenärer  som dom är så åker dom på tumis med buss dit och sen kommer Mikkos föräldrar och söka dom till buss stationen.Dom har åkt med buss dit förut många gånger ensamma så dom är vana...dom tycker det är roligt att åka buss ...likaså flyg,tåg och båt...våra mini globetrottaren...har på känn att dom kommer att se mycket av världen dom två  då dom växer upp ...dom älskar att resa.

Likaså älskar vi att resa ...därför tar vi en lite kortare lyxkryssning idag...nästa vecka får jag vara lite längre ombord på Grace för då skall jag på jobb.

Ikväll skall vi  till Oscar ala carten och äta...oj det skall bli så mysigt med en go middag .Roligt att klä upp sig, sitta i mysljus ,pianomusik och bara vara på tumis....ni vet lite så där som på film ...dinner for two och man riktigt känner hur det vibrerar i luften....ni vet ju våren sätter sprätt på hormonerna efter en lång och mörk vinter ;)








Vi tycker jätte mycket om att resa på två man..vi har så otroligt roligt på våra äventyr....härligt med en sådan själsfrende!!

Fotona av Grace tog jag häromdan då jag var ner och gick i Runsala/Ruissalo..har faktiskt aldrig varit där och knäppt bilder då Grace är på väg in mot Åbo utan bara sett från deck då folk står där nere och vinkar och fotar ..nu var det äntligen min tur och stå på land.Skall faktiskt göra om det.Som ni märker så kan jag ju inte vara utan min arbetsplats ens på min lediga vecka utan måste åka till Ruissalo för att se henne.

                           Lets the cruise begin...Viking Grace here we come!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar