torsdag 2 mars 2017

Safety drill i Royal theater

Ni läsare verkade gilla förra inlägget ..kul att ni tittar in.Hoppas ni ännu orkar titta in och följa med vårt äventyr ännu framöver...har mycket att skriva om ännu.

Jag håller själv på att läsa en blogg där en tjej nu just som bäst är med Allure och kryssar samma resa som vi,väst Karibien och det är så roligt att se vad hon skriver för det är hennes första kryssning...och gillar super mycket att se andras resefoton.

Så alla ni som reser utomlands eller bara rör er i Finland och har någo fina bilder att bjuda på så bara att posta dom på min Fb egen sida eller min Fb blogg sida....är så härligt att få se fina ställen och roligt att se vad folk gillar och fota och alla har ju sin egen stil att fota sina resor.Så in med foton bara.

Nu skall jag i alla fall skriva om Royal theatre.....en så mäktig fin teater i två våningar där dom erbjuder på en massa olika musikaler,artister som sjunger och där  vi hade vår samlings station och dom gick igenom säkerhets reglerna.
Innan fartyget lämnar Ft Lauderdale så måste alla passagerare gå till sin samlingsstation och så skannar dom in ditt Seapasscard och ser att du kommit på plats.Säkerheten är viktig och jag tycker det är jätte bra att i lugn och ro gå igenom och att dom berättar  och visa vart man skall ta sig om det skulle hända något.

Likaså följer jag alltid med säkerhetsgenomgången i flyget innan vi startar ...vill ha kontroll på var jag hittar allt fast man knappast hinner göra så mycket om man skulle vara på väg neråt.

Visst finns det  väl sådana som tycker att det är lite onödigt med såndan genomgång på fartyget innan man avgår men jag tycker det är bra...i och med att jag själv jobbar på sjön och har en massa övningar hela tiden och till och med fått öva livräddning i stormig bassäng så har jag verkligen respekt för havet...det är inget att leka med ..vi blir nog tvåa där då det visar sin makt.
Vi hade ganska kraftig sjögång då vi kryssade runt Spanien  förbi Biskaya bukten och lika nu denna gång var det en kväll då jag satt uppe i bubbelpoolen ganska kraftig sjögång...men som tur blir ingen av oss sjösjuk.

En liten miss blev det då vi skulle till vår samlingsstation...jag och J sitter och väntar var Mikko och Michelle blev då vi pötsligt ser dom sitta där nere  där vi också borde varit...så personalen visade oss till B4 fast vi skulle till B3.

Sen kan ni  se på fotona hur mega stor ,fin teater dom har ombord och showerna är av högklass....denna gång hade dom ombord Grease som jag faktiskt var och såg båda gångerna dom visade den....så härligt bra musikal ,filmen med John Travolta och Olivia har jag säkert sett 20ggr... en av mina storfavoriter.
Förra gången var det Mamma Mia vi såg....tänk att få se dessa shower som ingår i kryssningspriset  flera gånger under kryssningsveckan.

Då som jag såg Mamma Mia på Allure så var det en dam som hade sett samma musikal på Brodway men sa att showen på Allure va dubbelt bättre....dom har faktiskt superbra skådespelare ombord.

Så nu fick ni er en liten blick hur fin Royal theater är på Harmony of the Seas...men att se allt detta med egna ögon är nog en helt annan grej...får inte allt fångat på bild.
 
 
 
 
 

 
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar