måndag 20 mars 2017

Ena foten här...andra där.

Så har det blivit måndag igen och kassen börjar vara packad och redo för jobbvecka...hur redo är jag.
Idag är det lite sådan där tudelad dag....ena foten vill bli hemma och andra vill på jobb.Det är nog då man är mycket borta från familyn så känns det lite extra trögt ibland att lämna dom...och då vi har  så roligt här hemma med mycket skratt och fånigheter så känns det ännu trögare att lämna dom och vara från dom en vecka.

Men då jag blickar framåt i min kalender för detta år så vet jag varför jag ändå i slutändan skall vara glad att jag har ett jobb att gå till.
Som sagt nu skulle jag så gärna ligga här på soffan med mysljus,pläd,familyn omkring mig ....men jag vet då jag kommer ikväll ombord på Grace och bytt om till arbetskläder så vet jag att det känns hur bra som helst...det är lite den här starten som är trög.

Men något att se framemot kommande arbetsvecka är ju då man vaknar till klockan lite efter fem på morgonen och du väntar med spänning vilka färgspektakel soluppgången bjuder på....välkommen våren ..vi har härliga tider framför.

Skall försöka få några fina granna soluppgångar som jag skall bjuda på här på bloggen under vecka.

Ni skall ha en bra vecka.


Så är det att höra en veckas tid på denna "ljuva" musik ;)

Idag är det med lite varierande steg som jag går mot jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar