onsdag 15 mars 2017

Resans sista ö...Cozumel,Mexico.

Så har lediga veckan börjat igen...jösses hur arbetsveckan for snabbt.Roligt att träffa alla arbetskompisar igen efter 5 veckors semester.
Igår var det  full rulle hela dagen ...men skönt och ha allt fixat hemma så kan jag resten av veckan njuta av min ledighet.

Har redan hunnit läsa en massa bloggar sen jag kom hem från jobb ,har sådana som jag följt med länge men sen har jag hittat än massa nya bloggar hela tiden som jag gillar....läser alla möjliga bloggar

Ni alla som skriver bloggar ..fortsätt att skriva....jag kanske rentav sitter och läser just DIN blogg och ni som läser min blogg ska få se bilder från vår sista ö vi besökte på vår kryssning och det blir Cozumel Mexico!

Igen kom vi då till ett nytt ställe och vi hade inget inplanerat och inga måsten.Vi gick först lite runt på hamnområdet och kollade runt i dom olika suvenirshoppern där det fanns härligt färggranna prylar.
Sen funderade om vi skulle ta en taxi och åka till nån beach och se....där fanns ju massor med olika utflykter.Vi valde en som tog oss till ett en beach där det i priset ingick olika klätteraktiviteter i vattnet,snorlkling,egna solstolar....ofta skall man betala för allt skillt.

Det var ca 1/2 timmes taxiresa och så kom vi fram till stället där vi bestämde att vi skulle spendera dagen.Det var en rätt så mulen dag då vi kom till Mexico ...men tog inte så många timmar så fick vi njuta av en klarblå himmel och sol.

Jag och J for ut på dom stora klätterställningarna i havet ...men det var inte så lätt att komma upp på dom kan jag lova ..men roligt hade vi.Sen snorklade vi lite runt men det var kanske inte riktigt så fint som jag har sett då jag förut varit och snorklat.
En gång snorklade vi i Egypten och då såg vi faktiskt granna fina fiskar och likaså  då jag för länge sedan var och snorklade på Hawaii så  såg jag nog så otroligt granna fiskar.
Tänk dom som dyker med tuber ..oj oj vad fint dom säkert får se där nere på djupet.

Nåja vi var nöjda och glada med vår utfärd i Mexico och innan vi for ombord på fartyget så shoppade vi lite suvenirer så vi fick  något litet minne med oss från Cozumel ,Mexico.

Skall lägga in foton av beachen i ett annat inlägg för fick så fina foton därifrån.
Min magnet till min samling

Mikko tänkte köpa en hatt men jag sa absolut NEEEJ direkt :)

Jaromir köpte en liten banjo till minne från Cozumel,Meico

Granna suvenirer

Här ser ni hur stora oasis klassens båtar är

Livbåtar på rad

Dags att gå ombord efter en härlig dag i Cozumel,Mexico