tisdag 25 juli 2017

Nu är det nollat

 Ups så dagen gick snabbt ...tyckte jag just steg upp från sängen och så är det igen dags och stänga ögonen.Arbetsdagen löpte helt bra....emellanåt flummade mina tankar hit och dit på det som finns i land och allt som jag hoppas vi får och klaffa.

Skulle villa att vår Majsa kissan skulle få ett bra hem nånstans på landet dom sista levnadsåren ...hon är redan hela 17 år....men still going strong.Som sagt vi kommer inte kunna ha henne instängd i vår lägenhet i Åbo och nu har jag bestämt att tyvärr så kommer inte pappa mera att kunna ta hand om Majsa då han inte klarar att ta hand om sig själv.
Oj om vi ändå skulle kunna ha Majsa ute där vi bor ...men tyvärr så kommer det direkt lappar upp då katter springer lösa.Vi har nångång prova ha henne i band och gå ut med henne men inte gillar hon det något speciellt.Nu skall jag gnugga mina geniknölar då jag är på jobb och hoppas jag hittar en lösning.

Men då jag slutade jobbet ikväll så nollade jag allt...rensade tankar som snurrat och bara njöt av bastu,jaccuzi och min EGEN tid.Blickade ut över havet och tänkte att nog fan har jag det bra fast allt känns kaotiskt....att få sitta och blicka ut över en sk levande tavla där motivet och färgen ändrar minut för minut...oj oj vår vackra skärgård.Den ger nog så ro i både kropp och själ....och fast jag inte haft lust att åka till stugan denna sommar så har jag nog fått njuta av så otroligt fina solnegångar,havsdoft och härliga bastukvällar och sist men inte minst vår vackra skärgård...nog är det mycket fint man får uppleva då man jobbar på sjön.

Till slut vill jag ge en stor grattiskram åt min lill prins som idag fyller år...hoppas du hade en rolig dag.



Lyx att få basta i denna bastu där motiven/färgen utanför ändrar hela tiden





Detta fruktfat gjorde jag till våra gäster som bokade VIP bastun

Stor grattiskram till min charmiga lill prins som fyller år.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar