tisdag 18 juli 2017

Två års kontrakt på Ferrarin

  Idag kan man nog nästan säga så här att pappa varit kung i stan.Han gjorde ett två årskontrakt  på sin "Ferrari "(rullstol) som vi var och sökte idag och som kommer vara till mycket bra hjälp.Inte för att han skall tro att han bara kommer att få sitta och åka runt...nej nu skall han försöka gå också så att alla leder hålls igång...fast han som sagt inte långt orkar gå.

Sen har han varit hela dagen hos oss och blivit uppassad med mat,tvättat hans kläder,vi har åkt runt längs Aura å för att se då dom förbereder för Tall ship race,suttit och sett på Allsång på Skansen och sjungit tillsammans ...oj oj vad han verkar trivas...med nära och kära omkring sig.Kan bra förstå då han för det mesta suttit ensam hemma dag efter dag så visst gör detta super gott för honom.

Till Skanssi ,Citymarket hann vi och "keulii med hans Ferrari"  och då jag shoppade mat så for gänget på fika.Jag hoppade över munken och gottar mig i morron istället då vi åker på kryssning.

Det känns så skönt och ha pappa här nära och jag har kontroll och kan följa med vad han grejar med.Redan som en sådan sak att gå och handla tillsammans och jag kan ha kontroll på vad han köper .....så att det inte går som tidigare då han ensam for och handla så handla han alltid samma sak.....en gång då vi kom dit fanns där 8 sillburkar i skåpet....frysen är överfull av en massa kött som han köper och sen fryser ner.Nu då jag åkte och söka honom så hade han köpt en mega stor skinkbit som han inte kommer hinna äta så vi får kasta bort ,en massa biffar som han hade köpt.....så det känns som jag skulle står och slänga bort hans pengar då han köper mat i mängder och sen blir det gammalt och vi får kasta bort.

Nej nu fan skall det bli ordning på torpet..från och med nu skall jag vara med då han vill handla och vill han ha sin sill så köper jag en liten burk som räcker riktigt bra än att ha 8 stora sill burkar i kylskåpet!!
Idag köpte Mikko böckling som dom satt och mumsade.


Plockade blommor vid vår parkering...oj vad dom doftar gott.

Lite provar J att köra på bakhjulen :)

Gick inte och keulii så mycket..stoppare så att inte rullstolen far bakåt :)

Fika paus


Färska böckling



        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar