måndag 16 juli 2018

Vill ha sovrummet ute

Idag när jag kommit över landgången och jag steg ut i Åbo hamn och kände den tropiska väreböljan slå emot mig ...ja då kändes det nästan som jag skulle ha kommit till nån paradisö tex St Maarten, Jamaica eller Haiti för lika varmt har vi haft då vi kryssat i februari Karibien.


Alltså ni som läser detta inlägg skall bara veta hur jag mår toppen nu. Sådan här värme vill jag ha året runt detta är mitt klimat.

Just nu sitter jag ute på balkongen med ljusen tända och bloggar , kl är 00.07 och temperaturen är +21 grader. Sitter och leker med tanken hur jag vill ha det sen då min arbetskarriär är över ...jo just så här vill jag ha det.




Få sitta i ett land och njuta av varma dagar och härligt ljumma nätter och absolut ingen snö. Det har jag redan sett till lust och leda i mitt liv....hoppas som sagt jag i framtiden få säga tack och hej till vinter klimatet.



Mikko tycker vi skall hålla oss lite närmare här i Europa sen i framtiden...han skulle fast kunna tänka sig Malaga/Spanien medan Kalifornien lockar mig . Visst är det långa flygresor till LA men man kommer nog dit rätt bekvämt med direkt flyg från tex Arlanda.

Min lilla datalampa som man lägger fast i datans uttag och vips så har jag mysig bloggbelysning på balkongen.

Googlade just vädret/temeperaturen i Dana Point Kalifornien där vi brukar vara och vi  har  varmare här  i Finland just nu.


Har just gottat mig med färska jordgubbar och grädde som jag missade förra gången jag kom på ledigt för att dom var slut i Prisma.

Nina kära läsaren ....nu känner jag i hela kroppen att ÄNTLIGEN ÄR DET SOMMAR !!! Skulle kunna sitta här hela natten för nog är det så skönt men ögonlocken börjar nog tynga efter en intensiv arbetsvecka. Men i morron natt skall Jaromir och jag sova ute på balkongen har vi bestämt.

Känner redan att jag kommer sova super gott i morron natt då vi skall sova ute. Vem vet kanske vi rentav sover där hela min lediga vecka och vem vet kanske jag tjuvstartar idag redan och somnar här ute i stolen .

Om vi nu skulle ha en mega balkong som det nuförtiden finns i många nybyggda höghus så skulle jag absolut placera ett par sängar dit och ta vara på dessa tropiska nätter och ha sovrummet ute.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar