torsdag 12 juli 2018

En timme som var guld värd

 Det är att ta vara på den ända lediga timmen på hela dagen. Började arbetsdagen kl 9 i morsen och slutade nu 23.30 min arbetsdag. Dagen innehöll två matpauser och lite på en timmes paus i hamnen och den timmen var guld värd.


Det är att lyxa till det för sig och det snabbt. Var så klibbig och svettig efter arbetsdagen så på min lilla en timmes paus blev det bastu och bubbel. Jag hann faktiskt njuta och koppla av under denna timme.....visst skulle jag ju gärna ha suttit bra mycket längre.

Men fy fasen det gjorde gott för fötter och kropp att snabbt kasta lite bad,  bubbla en liten stund och sen smörja in sig med härligt doftande body lotion för att sen glatt öppna dörrarna till Spa och ta emot kvälls gästerna.



Kände mig på alla vis laddad för kvälls jobbet...ren, fräsch och glad. Men nu börjar nog ögonlocken sakta men säkert  kännas tunga och känner nog på mig att jag kommer att sova så otroligt gott i natt. Synd bara att man måste vakna till den förbaskade väckarklockan...önskar mig en  sov morgon i morron men tyvärr blir denna önskan inte sann.



Nog är det bara att snällt skutta upp ur sängen och börja arbeta. Det blir nog bra bara jag  kommer igång men starten kan kännas lite trög .









Men men ...halva arbetsveckan är redan gjord och snart är det ledigt igen med långa sov mornar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar