söndag 15 juli 2018

Snart hemma

Nu ligger jag i sängen och nästan räknar timmarna för i morron kväll är det med glada steg jag stiger av Grace för att få NJUTA av den super värme bölja som vi nu har här i Finland



. Inte ofta man får njuta av den sk tropiska värmen.

Idag när jag stod ute på deck ca kl 23 så blåste det ljumma vindar och måste erkänna att det kändes som man skulle ha varit nere i Karibien på kryssning för lika varmt och skönt brukar vi ha där.

Jag vet att inte alla gillar denna värme bölja men som sagt jag hör till en av dom som ÄLSKAR den och vill inte ens tänka på att detta härliga väder snart är slut och vi igen en gång måste ta oss igenom den förbannade långa , trista vintern. Väntar bara på den dagen jag/vi får fly utomlands vintermånaderna för att njuta av värme och sol och sen komma tillbaka till Finland mot våren en sväng....men inte lär det väl bli ännu på ett tag... men hoppas det inte dröjer alltför många år. 

Detta blev en super avslutning på arbetsveckan men en magisk solnedgång idag och denna härliga värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar