onsdag 13 november 2019

Bjällror och Abba night







Känner att jag  börjar bli vän med detta mörker ..tycker den är så mysig denna väntan på julen. Jag har alltid varit en julmänniska och denna tid före jul är nog så härlig . Mycket ljus , mysbelysning , julsånger, pepparkakor, suger i mig alla dekorations ideer m.m

Börjar pynta tidigt för att jag skall hinna njuta till max av julpynt och julsånger.Sångerna kommer garanterat att ljuda 2 månader i högtalaren... så ni kan  gissa att jag kan dom alla utantill på julafton.



Just nu sitter jag i mitt lilla krypin ( hytten) och har det så julmysigt...julpyntat , julsånger och pepparkakor...en mjukis pläd saknar jag. Har länge tänkt köpa en mjuk pläd som jag får krypa under en mörk och ruskig dag men ännu inte hittat den rätta.




 Köpte en så fin pläd i rosa åt Michelle och nu harmar det varför jag inte köpte mig en likadan. Har flera gånger tänkt köpa från Usa men alltid blivit tveksam....men  nästa gång vi far dit så kommer den vara först på min shopping lista ifall jag inte hittar före en sådan som jag gillar.

Sitter just nu och funderar hur härligt det kan vara med dessa julsånger...alla dessa klingande bjällror  i bakgrunden, härliga melodier , otroligt fina sångröster och fina ord....inte undra på att jag blir så här kollrig inför julen. 

Blir så glad  då jag för många år sen lärt mig att inte mera stressa inför julen och säkert är ju det också en sak då kidzen blir äldre så behöver man inte mera tänka på julklappar som förr.Nu  köper vi hellre familje julklapp som kan vara något där vi alla kan göra något roligt tillsammans efter julen och i  år är vår gemensamma julklapp Usa resan där vi får massor med gemensam tid och där vi kan ha super roligt tillsammans. Tusen gånger bättre än en massa onödiga prylar.

Skulle gärna köpa mig en egen julklapp och  åka en sväng till Gdansk innan julen och njuta av all julstämning där ..men hinner knappast med det nu. I år får det bli lilla julgatan uppe i Jämsa som jag/vi besöker. Skulle finnas så många städer i julskrud som jag skulle villa se och uppleva och en massa mysiga julmarknder. Har läst mycket om dom Tyska julmarknaderna som har fått mycket beröm på resesidor.

Så länge min res glädje finns och motivation att resa så skall jag nog hinna uppleva massor med fina julmarknader ännu i mitt liv....likaså flera ny år vill vi fira utomlands. I fjol firade vi ny året i Kaunas ( Litauen) och det var en rolig upplevelse.



Avslutade också onsdagen med en rolig upplevelse...min arbetskompis frågade om vi skulle gå upp till Vouge och höra på ABBA night...det var Nina ,Vallu och Groove President som uppträdde och jösses jäklar hur fin röst Nina har. Alltså rösten passade så bra till dessa Abba låtar....men  ingen sjunger Abba låtarna bättre än bandets orginal meddlemmar ..Agnetha,Annifrid , Benny och Björn oj oj om man ändå hade fått se en show med dom.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar