måndag 25 november 2019

Svart måndag

Det har verkligen varit en konstig dag att vara hemma idag....att vara hemma mot egen vilja . Då någon annan bestämmer att man inte får åka  på jobb , det känns jätte jobbigt.

Vädret är mörkt/svart ute, Black friday på kommande och så blev det ännu till en svart måndag till på köpet och vem vet hur länge detta svarta tema fortsätter. Inte roligt alls kan jag lova.

Nu igen blir man påmind hur glad man skall vara att ha ett jobb att gå till och inkomster i vardagen. Det är nog  många sura miner idag kan jag tänka mig då en massa sjömän fått ta sin kass och gå iland.

Det som är tråkigt i en sådan situation som nu är att denna lilla "snöboll" nu har rullat på och börjat bli rätt så stor och ännu är inte strejken över. Posten hotar med att det kan räcka ända till 22 december.Tills dess har "snöbollen" blivit alltför stor så den antagligen exploderar.

Massor med folk hemma utan löner ,posten löper inte, köpmännen står med fullastade hyllor och väntar på att få börja sälja... Black friday på kommande. Tror inte många i dagsläget tänker i första hand på att shoppa. Tror nog dom flesta längtar att strejken tar slut och att få återvända till arbetet.

Tänk hur dessa ledigheter kan kännas olika. Som då jag har min arbetsvecka över och vet att jag får åka hem på en veckas ledig så är kroppen inställd på det....likaså då jag har en semester inbokad så känner sig kroppen just i en semester mood och anpassar sig för att njuta av ledighet och tanka ny energi. Men något sådant som en strejk och vara tvingad till ledigt det är nog inte kroppen van med...inte min i alla fall.

Detta ger mig inte alls någo härliga vibbar i kroppen fast jag vet att jag är ledig i morron...nej usch....det ger mig ångest och stress.

Att hela tiden gå på spänn vad som skall ske
...telefonen plingar i ett , kollande av e post hela tiden , in och titta på sjömans unionens sidor plus att jag inte vet när jag sett så här mycket på nyheter som nu. 

Oron som gnager....När tar detta slut!!!

Så jävla synd att det blev så här för jag var ju sååå uppe i min jul stämning som nog blev rätt så svart efter detta besked.

För övrigt har jag aldrig varit en fan av denna Black friday fast det är en så otroligt stor grej i Usa...nu förstår jag då många tycker det är konstigt då Halloween har blivit så stort i Finland för jag tycker inte Black friday passar in här. 

Förståss EN positiv grej i Black friday är att man kan hitta super bra erbjudanden på tex resor,  Spa&hotell  m.m  men nu finns det inte riktikt humör för att söka sådant.

Men nu som sagt skiter jag totalt i  vilka färger dessa dagar har denna vecka  och bara önskar att denna förbannade strejk skall ta slut.

Kommer inte ett dugg kunna njuta av dessa lediga dagar som jag har framför.

Kram och kämpa...vi är många i samma båt. Sorry vi är ju inte i någon båt , vi är ju på torra land. Lite humor måste det finnas för att orka igenom denna svarta vecka.

Släckte just lampan och det blev svart i sovrummet...lika svart som  morgondagen kommer kännas.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar