lördag 9 november 2019

Möttes av snö

Äntligen framme och resan gick bra. Det tar ju alltid tid innan man kommer iväg då resten av gänget har vanlig jobb/skoldag  men bra då jag har ledigt och hinner packa färdigt allt i bilen.


 Då vi vaknade så var det grått och ruggit med korna är troget kvar på åkern ännu.


Nu har jag stugan bokad åt oss själv ganska mycket som i sin tur betyder att jag kan lämna alla våra egna prylar här och inte behöver packa med oss allt då vi far hem mot Åbo.

Igår var det helt bra före då vi kom hit, jag körde så dom andra kunde ta sig en tupplur  under resan. När vi kom närmare Himos så blev det vitare och vitare och då vi var framme så kom det massor med stora , härliga flingor. 


Vet inte hur många tänker på en sådan sak som att ha fönster i bastun....för mig är det lyx ...ni kan gissa hur mysigt det var igår att få sitta och kasta bad och se dessa stora flingor dala ner. Sen älskar jag bastun som nuförtiden har jätte stora fönster ...passar perfekt för  dom som bygger i tex yttre skärgården ...tänk att sitta på bastulaven och se på dom magiska solnedgångarna och havet som glimmar.




Pyntade igår på terassen med batterislingor i mina lyktor och min lilla plast gran ...sen vill jag ännu ha ett par gröna tuijor här på gården som jag lägger utebelysning i och inne pyntade jag redan färdig julgranen , så nu har vi bara att vänta på julen och  mycket snö. För tillfället är det ganska grått och vått men ikväll har dom lovat snö igen.  





Snart skall vi söka oss mot backarna och se hur långt dom kommit med förberedelserna inför skidsäsongen och sen skall vi ta en sväng till Jämsä för att inhandla pulkor.

Kommer senare ett inlägg med bilder från skidbacken för dom som är intresserade och se hur vyerna igen på några veckor har ändrat. Alltså jag kan bara tänka mig hur fint det kommer att vara här ju närmare julen vi kommer...kan knappast vänta.

Idag skall jag ringa och höra hur det framskrider med farsgubben och vad dom har att berätta. Trevlig lördag till er alla och har ni vägarna förbi Himos så bara komma in...nattkvarter finns det.

Lagade första snöbollen i Himos för denna säsong.

//Kram












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar