onsdag 7 oktober 2020

Min egen tid

Idag då jag körde kidzen till skolan så fortsatte jag vidare mot Ruissalo. Bestämde att jag idag skulle ha en dag helt för mig själv och göra något som jag tycker om. Så det fick bli vattengym, bastu och njuta i jaccuzin.


Det var en passlig ruggig dag att njuta på Spa avdelningen. Körde ett par vattegym pass och sen for jag och njuta i den varma jaccuzin. Var också ett par gånger i havet och doppade mig , skönt och uppfriskande. Såg vad tempmetaren visade i vattnet...det var +18 grader , varmt för årstiden om vi tänker att det redan är oktober.

Uppe i Lappland skidar dom redan och här i söder simmar vi ännu i havet. 

Var nästan 3 timmar på Spa och när jag var där kom mina nya bekanta som jag skrev om i ett inlägg...nämligen krutgummorna ( 80 och 91 åringarna). Dom kände genast igen mig och var så glada då dom såg mig. Hon ena sa direkt.."roligt att se dig , du är så glad och trevlig"...tack för dom orden , dom värmde. Så där satt vi sen i bastun och hade vårt onsdags möte. 

Där var också en annan äldre dam i bastun som vi  började prata med och hon hade kommit från St Mikkel till Ruissalo spa och koppla av och äta gott. Hon skulle bo på hotellet 4 nätter. Frågade lite försiktigt av henne i vilken ålder hon var och hon svarade att hon är 91 år.

Alltså helt otroligt vad jag blir glad av att se hur endel har möjlighet att få njuta fullt ut av livet och länge. Jag hoppas verkligen att jag också får sitta där i Ruissalo spa som 91 åring. Brukar tänka på min pappa hur roligt han skulle ha om han skulle vara frisk och kunna röra sig.

 


När jag hade simmat färdigt så satte jag mig ute och drack en kopp kaffe, friskt och skönt  men det började regna så jag for in  lobbyn och sitta. 



När jag kom hem så blev det att försöka komma på någon maträtt så det fick bli malettkötts sås och potatis, det är en maträtt som får tummen upp av alla familjemedlemmar.

Sen lovade jag åka med  kidzen till Skanssi för dom har ett varsit presentkort till XXL som dom ville använda för det går ut i december. Michelle hittade åt sig men Jaromir kom hem tillbaka med oanvänt kort för han hittade inget han ville ha. 

Sen blev jag och kolla på Masterchef Australia , följer också med den finska versionen....dom är jätteduktiga.

Nu skall jag läsa en stund innan det blir ....god natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar