lördag 31 oktober 2020

Halloween tema 2020

Halloween är för mig "the most wonderful time of the year " men julen ligger nog hastigt bakom. Det är ju två skilda högtider som ganska svårt går att jämföras men har alltid haft dragningskraft till allt vad som är spookyt. Om jag säger så att Halloween är häftig och julen är mysig så börjar vi vara rätt så nära sanningen.






 

I alla fall så planerar jag länge min outfit inför denna dag genom att googla och åter googla , spara bilder , sitta och rita skisser av olika dräkter som jag skulle kunna ha på mig för jag syr och pimpar från gamla kläder  som jag fyndat på loppis mina Halloween dresser.

 I år blev det till slut Pennywise woman som vann över Scary schoolgirl i vad jag ville klä ut mig till. Har länge haft i mitt arkiv en jätte fin scary make up på en clown och det har som sagt funnits länge i planerna att jag något år skall vara clown. 

 

 

 

Plötsligt då jag googlade clowner så kom Pennywise  upp från filmen IT och där hade jag plötsligt årets tema.....det blev  IT tema  ...clowner , gula regnrockar och röda ballonger som prydde vårt hem.

 

 

 

 

Kommer absolut någon annan gång köra detta tema i repris sen då corona skiten är förbi ( om den någon gång är förbi) och då skall jag bjuda in en massa Clowner på party. Nu var vi bara familjen , papsen  och Michelles kompis. 

Men vi hade super roligt , ni vet en festfixare ut i fingertopparna som jag , älskar att pynta och till på det Halloween tokig så kan det inte bli bättre. Kommer flera inlägg från vår fest .

Nu får ni se hur min look blev efter en relativt snabb make up ( den var lätt att göra) , peruken och kläderna på och där satt den ...Pennywise woman ala Lissu. Var skit nöjd med resultatet och skulle verkligen har varit taggad för en större Halloween party , men hoppas i nästa år.

 

 

Hoppas alla hade en rolig lördag....en del firade lugnt en Alla helgons dag men tända ljus och en del firade en häftig Haloween kväll med roligt utklädda vänner omkring sig. Halloween firas annars alltid den 31 oktober Usa . 

Med detta inlägg önskar  "Pennywise" en riktig spooky Halloween. 


                                            


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar