tisdag 15 december 2020

Så här många granar har jag i stugan

Kan gått säga att jag är helt i min egen värld....då jag började köra till Himos på måndag så for jag in i julbubblan och där kommer jag bli länge. Julen är en toppen tid för en pysslare och pyntare , det är något helt magiskt  med detta julpyntande.

 Började redan smått fixa i stugan förra gången jag var här men sen då inspirationen tar fart så kommer det en hel del nya ideer på vägen fram till julafton. Innan jag for hem förra gången härifrån så bestämde jag mig att jag vill också ha en gran på övre våningen och jag hittade  en då jag var på loppis i fyndhörnan där det stod  " saa ottaa" och den tog jag ( som ni vet).  Sen tyckte jag att en julgran på terassen också kunde vara fint här i stugan så jag började söka på nätet.


 


 Har sett i affärerna och på nätet jätte fina konstgjorda granar men tycker att det inte är värt att betala närmare 200e för en gran som du har så kort tid användning av. Såg mig runt på Tori.fi och vips så hittade jag en för 15e , en plastgran med sk "barr" och den såg super fin ut. 



Den fick äran att vara på övre våningen och hör och häpna så är denna gran en av dom finaste som jag ägt...ett verkligt kap.Den som jag fick gratis placerade jag ute på terassen. 

Granen som jag först hade vid lyktan flyttade jag upp på terassbordet och sen fick den större granen ta plats bervid lyktan. 


 


Granar kan man väl inte ha för många av ...jo sen då dom skall packas ner i förvar då svär man nog  några gånger vart man skall få alla att rymmas. Nu är  då stugan laddad med granar ....hela 8 st... det ni ...är det jul så är det och då fasen skall det vara granar.  

Hur många granar pryder ert hem?


 


 

Jag har inte så mycket julpynt utan som jag berättat så föredrar jag det enkla , men granar tycker jag man kan ha lite här och där , har till och med en liten platsgran i bastun och en liten tomte för att få den rätta julbastu stämningen. Sen har jag tre små äkta granar , två ute och en inne på bordet

Ni skall få se mycket foton under dessa 3 veckor jag är här  från min mysiga julpyntade stuga och en massa vinterbilder.

 

 


 

 

Igår tog jag super fina vinterbilder då jag kom hit men idag ( tisdag) så börjar tempen stiga på plus sidan och snön smälter sakta men säkert bort. Så verkar inte helt självklart att vi får en vit jul här i år...synd!! 

Men vi har hela familjen haft julstämning redan ett bra tag och råkar det bli en mörk jul så lovar jag att inne i stugan kommer stämningen vara på top...vi är såååå laddade. Vår family blir aldrig för gamla för julen utan vi kommer alltid leva upp för denna högtid. Det är så roligt då jag ännu får kidzen att skriva julklapps önskelistor och så placerar dom den på balkongen med ett glas mjölk och pepparkakor. Sen är det en annan sak om dom vet vem som söker önskelistan och äter pepparkakorna...men visst är det ju "lill nisse" som gör det eller hur ( blink blink).


 

Gåvor har jag alltid tyckt om att ge och visst är det  pricken på i då det är julklappsutdelning på kvällen och alla är så uppladdade ,  skakar om paketen , lyssnar om man hör något ljud och försöker gissa vad det kan finnas där inne. Ni känner säkert igen er , tror nog dom flesta i något skede suttit och skakat om paketet innan man öppnar det för att prova gissa vad det finns inuti.

Vet att det för många kommer att vara en annorlunda jul då denna coronan spökar men vi har redan många år firat bara vi 4 så det kommer inte kännas något annorlunda. Plus att vi trivs så bra i Himos att här kommer vi nog verkligen att få den rätta julstämning. 

Känns på något vis att jag vill avsluta detta år med något roligt att minnas så jag öser på fullt nu till jul och ny år så vi minns en glädjefylld avslutning på året. Gemenskap (familytime) , skratt , glädje , lycka att vi fått vara friska , kramar , humor...med detta gäng så kan det inte bli bättre...älskar min humorfamilj.

 


 

Vi trivs så bra här för oss själva så vi kommer inte att lida någon nöd här i stugan. Fast jag är super social och trivs bland folk så kan jag också  vara helt ensam utan att träffa någon. Som nu då jag är här ensam i stugan ända tills lördag då resten av gänget kommer så går det ingen nöd på mig , nej då gör jag alltid sådant som är svårt att göra då man har familj...tex spela julsånger på hög volym kl 3 på natten , sjunga med , surffa på nätet, sova hur länge jag vill , äta när jag vill osv. Ibland är det så skönt och få göra saker precis när man vill utan att alltid följa klockan. Det är så rogivande på natten då allt släcks ner och det blir mörkt ute , bara julbelysningen som lyser så mysigt.

Vem har sagt att man alltid måste följa ett visst schema ,nej nu tänker jag precis göra vad jag vill , när jag vill och helt i min takt när jag en gång har chans och sova sen då jag är trött. Det låter väl bra eller hur för vem vet hur nästa jul ser ut då kanske jag jobbar och inte kan suga i mig denna julstämning som jag verkligen nu skall göra då jag en gång är ledig. 


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar