torsdag 3 december 2020

Traditionella pepparkaksbaket

Det var helt passligt att vara i Himos några dagar och koppla av för nu har jag full energi igen att gasa på. Nu är jag och busar med en massa härliga kids på dagehemmet igen och ni kan gissa att jag ger allt och lite till. Är ännu så superglad att jag får hoppa in där , förstås  finns det nog också att göra hemma då mina kids har skola på distans och det kommer dom att fortsätta med även nästa vecka. Jag hoppas verkligen att dom har skolan stängd resten av året. Men nu är det bara och vänta och se , tycker det är lite onödigt att öppna den en vecka före julen om där sen skulle finnas någon som är smittad.

 

Lagar aldrig pepparkaksdeg själv, men gjorde en miss och köpte Lidls deg och den var svår att baka ( for sönder) 0ch inte god. Nej nästa gång blir det Sunnuntai degen som jag i vanliga fall brukar köpa.

Känner att jag kommer göra allt att vi får en mysig jul och ett roligt av slut på detta år. Vill satsa lite extra på ny året och fira in det kommande året med glädje och verkligen hoppas att vi går mot ljusare tider nästa år.

Men vi tar julen först  och känner på mig att det kommer bli så lugnt och skönt. Mikko kommer försöka ha ledigt mellan jul och ny året så får vi bra med tid att vara alla tillsammans.Han har jobbat så otroligt mycket nu med långa dagar så vi har inte hunnit se han så mycket denna vecka. Dom har jätte mycket att göra på jobb just nu och sen finns det då sådana som just nu i pandemi tider går hemma och rullar tummar för att dom har inget att göra tex permitterade. Själv gör jag allt bara jag behöver bli sittande hemma och rulla tummar och har lyckats rätt bra hit tills. 

 

 

Dom hade försökt få tag på mig från kontoret idag  och skulle säkert haft jobb att erbjuda , men jag kan ju inte bara sitta hemma med telefonen i handen och vänta på samtal då jag har chans att ta emot andra jobb. Skulle vara roligt att veta i god tid  när jag skall ombord så jag också kan planera min vardag här hemma.

Men det vet dom på kontoret att från och med mitten av december är jag inte i hemma och inte redo att hoppa in och jobba  för kommer var hela slutet av december i stugan. Sen är vi också tvungna att hålla semester då vi är permitterade och jag har min semester i januari , blir lite tårta på tårta . Vi går hemma permitterade men sen måste vi också ha semester fast vi redan är lediga och sen då vi har semester så får vi inte ta emot jobb på sjön ifall dom ringer.Hoppas i alla fall jag kan jobba iland då jag har semester i januari. 

Vad mera har vi hunnit med...jo vihade det trditionella pepparkaks bakande hela familjen igår och hade så roligt. Jag lagade fina snöflinge pepparkakor , Michelle lagade en massa olika figurer , sen lagade vi två stora hjärtan som vi skall dekorera och hänga upp och så hade vi då killarna....Jaromir lagade Rysslands logo som finns på deras flagga och Mikko lagade en mini fotboll som han sa var till minnet av Maradona. Roligt då fantasin flödar , det är ju det som är pricken på i då man bakar.

                                               
 


Maradona med sin fotboll p en stjära....Mikkos konstverk


Till veckoslutet blir det ändrade planer för Mikko tyckte att det blir så sent att börja köra upp i morron till Himos då han kommer att jobba sent och jag jobbar till kl 16 så vi blir hemma och myser.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar