lördag 19 december 2020

Officiellt öppnad

  19.12  betyder att skidsäsongen är nu officiellt öppnad i Himos. Med konstgjord snö kan man göra många lyckliga. Tack till dessa snö kanoner som hjälpt till att producera snö.


 

Själv var jag inte där på förmiddagen då hissarna startade för att ta alla skidentusiaster upp i backen men for en sväng via på kvällen innan jag åkte vidare in till Jämsä.Ingen rusning på kvällen i backen men hörde att det nog varit folk igång hela dagen.

 

 



 Men tror nog inte detta åkande av slalom är den stora corona faran utan det är när folk hyr dessa stugor med jacuzzin. 

Det var en kväll jag åkte runt lite i byn och såg på en massa fina stugorna , dom här på fotona nedaför har riktigt nyligen blivit frdiga.Tyvärr såg man jacuzzin fulla med folk där dom så gott som satt i famnen på varann. Ni vet , alkohol med i bilden så kommer man nog inte ihåg att corona existerar.


 


Men måste nog erkänna att visst ser det härligt ut med alla dessa jacuzzin som lyser upp i mörker lite här och där i stugorna. Skulle gärna också sitta i en sådan just nu med familjen , inte skulle det alls vara så tokigt med sitt eget lilla mini Spa på bakgården. 

På fredag kvällen anlände familjen hit  och nu har vi hela veckan lyxtid tillsammans. Mikko far en sväng på jobb efter julveckan och kommer tillbaka till ny året och antagligen kommer också Angelica , Robin och hunden Winston hit sen.

Nu när jag inte kan resa så fixar jag gärna här i stugan så nu köpte jag en sk spotlight för ute bruk som jag skall ha att lysa upp mot ett träd , kan säkert bli fint nu i vinter bara det kommer ordentligt med snö. Vet att många har sådana spotlihgts på gården men då vi bor i höghus så har jag inte möjlighet till sådant pyntande i stan så därför öser jag på här i stugan.

Frågade överallt om en sk tulikori  ni vet en sådan som man har ute på gården och lägger vedklabbar i men fanns ingenstans så jag köpte en vanlig svart metall korg och skall lägga en ute fackla dit , inte tokigt alls. Men skulle vara bra med en ställning under att den blir lite högre.

 

 

 Idag söndag är vi tvungna att inse faktum , det fina snötecket har regnat bort. Nu har vi lika mörkt som i södra Finland men vår t hopp är den konstgjordna snön där kan vi skida, åka pulka och ha roligt. Så det är ju en tröst i detta mörker.








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar