fredag 12 juni 2015

Blir det inte varmare än så här....

....ja då är det nog att ta fram stickorna och far och köpa garn och stick åt sig en bikini ...så att alla skrymslen och vrår hålls varma.
Alltså idag då jag skulle och uträtta ärenden så trodde jag ju för fanken att jag skulle blåsa bort....blåsten var ju så jädrans kall.
Nej siddu de här kallar jag inte sommar ...min sommar skall ha åtminstone start temp på +25.....och sen får det gärna stiga över +30 en go bit....då njuter jag.
Men som sagt det är ju inget nytt för oss finländare att vi oftast får lida med en kall och alltför kort sommar.
En positiv sak att det varit en kall och regnig start på sommaren är att allt är så otroligt vackert grönt.....helt otroligt fint.

Men inte blir det bättre väder att jag sitter här och skriver och gnäller om den svala sommaren ....man får försöka göra det bästa av den och vara glad för dom dagar som solen visar sig.

Midsommaren har jag tryggad för då som sagt jobbar jag och bryr mig inte om det sen snöar!!!Min kära family kommer med på dubbelkryssning så det blir roligt....äta gott,mysa och fördriva tiden tillsammans då jag har mina lediga timmar.

Inte behöver man stressa till simstranden i denna kyla...tar en chokoplatta i stället ;)


Fram med stickorna och fixa en bikini för detta sommarväder!!



Finns tid ännu att träna lite inför badsäsongen ...om det alls blir badsäsong i år ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar