lördag 6 juni 2015

Jag kan gå "hem" två vägar....

...den inre vägen eller den yttre vägen.
Nu på sommaren så är det nog alltid ut via deck jag går hem till min hytt.....njuter av otroligt vackra solnedgångar och fina vyer.Man är nog tillräckligt inne sen då höststormarna viner och det regnar eller vintern då decket är halt och ute svinkallt.....  då tar man nog hellre den inre vägen hem så att man inte blåser bort i stormen.
Helst skulle man ju under sommaren spendera all sin lediga tid ute på deck men man måste ju sova också mellan varven....nog för att jag ibland tagit mig en liten tupplur ute på deck sittandes i nån stol.
Som ni ser så har jag nog en så otroligt fin väg hem från jobbet,inte sitta i någon förbannad  bilkö mitt inne i stan och dra i mig avgaser....nej kan lugnt gå hem  och dra i mig frisk luft.
Tack och go natt för denna gång !!
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar