torsdag 25 juni 2015

Blommor!

En dag då jag var till  Skanssi så blev jag och beundra alla vackra blommor som finns i blomaffären brevid Citymarket.
Skulle kunna ha hemmet fullt med rosor och andra fina snittblommor hela tiden....men som sagt då jag alltid är borta en vecka så försöker jag köpa en bukett direkt då jag kommer hem så jag har tid att njuta av blommorna den veckan jag är hemma!
Tror att yrket frisör och  florist går lite hand i hand.Florist är ett yrke du får jobba med händerna och skapa fina härliga blomuppsättningar lika som frisör då man också får jobba med händerna och fixa fina frisyrer.
Jag tror att florist skulle vara ett intressant yrke...men nu är jag inte på väg att byta yrke ifall nån tror det.
För tillfället gillar jag att snittblommorna skall vara vita...passar bra till vårt hem!

 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar