torsdag 18 juni 2015

Bryr mig blanka fan....

.....i hur midsommarvädret är fast det sen regnar och åskar så får det jämt göra det.Jag är lycklig lottad som får jobba och ännu lyckligare för jag får min family med på dubbelkryssning..jihaaah!!
Idag jobbade jag lång dag ...efter mitt eget jobb hoppade jag in i taxfree och hjälpte dom och tidigt i moron före tuppen ringer klockan då skall jag på min egen avdelning (hytt sidan) och möjligtvis och hjälpa taxfree gänget i morron igen på  dagen då jag är ledig.
Det är så här det går till då man sparar ihop till sina drömresor ...jobbar så tusan och blickar framåt och vet att sen då jag  har  semester så är det min tur och njuta till 100% ....sen får man  lön för mödan att man jobbat,jobbat ,jobbat och för den delen så har jag ju inget annat än bara tid då jag är här ombord...så blir jag erbjuden att jobba extra så klart jag tackar ja !!!
Därför är det bra att ha en karl som tycker lika mycket om att  jobba som jag...han brukar jobba extra då jag är hemma på ledigt och sparar in lediga dagar ....vi har mycket reseplaner hela tiden och till det behövs det ledigt och pengar!!
Men skall nog  hinna vara med familjen nu då dom kommer med på kryssning.... vi ska äta gott och ha en mysig midsommar tillsammans.
Ni som har planer att fira midsommaren  så visst hoppas jag ni får en solig och varm kväll  i glada vänners sällkap...men råkar det blåsa och regna så kan ni tänka på mig att jag har det mysigt här ombord på Grace.
Sen skall ni som sagt komma ihåg att njuta av den ljusa midsommarnatten....för efter det börjar det gå mot mörka  och kalla tider.....nåja kallt har det ju varit redan nu så det är man van med.

 

 
....dags att starta  arbetsdagen!!!
 
Ni som skall festa på midsommar...kom ihåg...Party Hard ;) 
Midsommarväder ..årsmodell 2015!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar