lördag 13 juni 2015

" Måste fester"!!!

Många har säker en massa sk "måste fester" under sommaren (dop,bröllop,kofirmationer m.m ) som i och för sig är roliga men sommaren är ju som sagt så jätte kort och då vill ju dom flesta njuta av sitt eget program...för det far rätt många veckoslut bort från sommaren då man rusar på en massa "måste fester".
Dit far ofta ett helt veckoslut ifall festen är lite längre bort....man skall stressa med att hitta gåvor ,hitta passande fest kläder till hela familyn,fixa håret i nån snygg frilla och en snygg sommar make up..ja det är mycket som skall planeras innan man alls kommer sig till festen.
Tacka vet jag sådana fester som är ..."kom som du är"....igår var vi på en lite försenad konfirmationsfest utan att behöva ta någo större stress.Hastigt och söka en blombukett,festklädseln var shorts och jumper men lite ville man ju va fin så jag tog mina glänsande  MK ballerinan på mig.
Där satt vi alla ute och njöt i solen och hade hur roligt som helst....sådana fester kunde det vara mera av alltså "kom som du är fester"!!
Jag är nog själv en sådan typ att jag älskar och klä upp mig och far gärna på ett bröllop om det kommer inbjudan....men nog känner man sig lite stel  då man skall gå med högklackat och nån snygg klännig hela kvällen.
Sen har jag mycke vänner som vet mitt program ( jag är mycket borta hemifrån,gillar att mysa hemma på soffan,kidzena relativt små ännu)....så de brukar säga "hör av dig sen då det passar för dig/er".....det är ju kul med sådana vänner så man får typ bjuda in sig själv på fest då man tycker man har passligt.
Nu fasen är det bestämt att jag ska bjuda in mig och min man på ett sensommarparty till landet......med karaokemaskinen nerpackad..... offrena för vårt besök är redan bestämda.....är du/ ni  redooooo (har redan förberätt  värdparet)!!
Ps....Till slut ...tuuusen tack T&co för en trevlig komfirmationsfest i tema  "kom som ni är"!!
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar