fredag 5 juni 2015

En incident där jag var offret!!

Denna story hörs säkert ganska rolig då man läser den men lovar att det inte var världens härligaste känsla för mig.
Förra veckan jag var på ledigt hade varit till affären och på hemvägen sitter jag med handen ( fingrarna ) ut i bilfönstret då plötsligt min chaufför M klämmer på knappen och vips far bilfönstren fast och hur gick det sen ...jo mina fingrar blev i kläm!!
Han gjorde det ju absolut inte på flit men han märkte inte att jag hade fingrarna där.
Kände bara hur det började glänsa i ögonen och svida i fingrarna...han fick ju nog hastigt rutan upp tillbaka men nog tog det så förbannat sjukt dom där några sekunderna fingrarna var i kläm.
Mitt i allt elände hör man ju från bakbänken av  två glada filurer....."mammaaaaaa tar de sjuuukt" "mammaaaa gråter duu" "mammaaaa for fingrarna av"  !!
Helst skulle jag ha velat vråååla som ett lejon att "det tar så FÖRBANNAT sjukt".Chauffören fick ju också höra en liten härlig ramsa med många fula ord....hoppas kidzen inte lärde sig dom alla ordena på en gång!
Men redan senare på kvällen var fingrarna i bra skick. Slutet gott ..allting gott!!
Tur att inte hela handen for av ;)


Så här såg jag säkert ut i framsätet med mina värkande fingrar ;)


Nära att man skulle ha haft five bloody fingers...kanske vi tar det i repris till halloween..fingrarna ut genom fönstret :)




M tyckte säkert att ett sådant säkerhetsbälte skulle varit bra i bilen då jag sa en massa "vackra" ord!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar