tisdag 16 juni 2015

Kom ett efterlängtat brev!!!

Det tar sin tid men nu är jag ett steg närmare....att byta efternamn!!!Vi fick nu från Nevada  det viktiga Apostille pappret som behövs här i Finland till magistraten...sen skall det ännu fyllas i en blankett här i Finland som också skall skickas till magistraten men sen börjar det närma sig.
Som sagt ni som är sugna på att gifta er i Las Vegas skall inte skrämmas av  detta papperskrig...det är inte så krångligt och inte heller kostar dessa papper så mycket....och man kan nog få allt fixat på ca två till tre månader.
För oss har det nu tagit ca 4 månader + ännu skickande med papper här i Finland...och sen måste jag se om vi ännu väntar lite med namnbyte....för jag har några resor där det står Laitinen på flygbiljetterna och en del flygbolag kan ta mellan 100-200 euro (kanske mer) att bara byta ett namn på biljetten så jag jag skall kolla med magistraten i Finland hur dom har det om man nu direkt måste byta namnet eller om dom har nån dead line  att jag kan byta senare+ att sen måste jag också byta pass om jag  byter namn före resorna. 


Sitter ofta och ser på våra bröllpsfoton från Las Vegas och ångrar absolut inte att vi gifte oss där...det var just precis vår grej....ett oförglömlig minne!!! 

 
Här har vi det efterlängtade pappret.
 
 
Småningom skall jag nog heta Fru Virta ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar