måndag 1 juni 2015

Handarbetar i stället för att sola..välkommen finska sommaren!!!

Idag har vi då första juni....men ser man ut kan man bra tro det är en höstdag i september eller oktober.
Undra på att stugfiilisen lyser med sin frånvaro...mysigare att sitta hemma i soffhörnet och handarbeta och tur att vi har en massa filmer/spel så kidzen inte får tiden lång.
Kallt ,ruggigt,blåsigt,regnigt detta är ju ingen överraskning...förr har man ju suttit med yllesockor och vinterrock på midsommaren.
Harmar inte det minsta att packa kassen och fara på jobb ikväll.
Men om man vill hitta ett plus med detta skit väder ...så som sagt man har tid att pyssla,greja ,handarbeta med gott samvete.Här får ni se bilder på vad jag denna gång provade på ....jo det blev  en pannlapp i Usa flaggmönster...passar perfekt i min inredning!!!!Skall ta garnen med på jobb och skall virka en ännu...roligt tidsfördriv!!
Hoppas solen och värmen kommer snart så alla barn som nu har sommarlov lite hinner njuta av det fina vädret .....men med den här farten så får vi en kort sommar igen för redan i slutet av augusti kan kvällarna vara svala och man börjar märka att hösten kommer smygande.
För min del tänker jag inte ta så mycket stress om denna sommaren inte ger den sol och värme jag vill ha (man är ju redan van med den finska sommaren) för jag tar igen det  till 100%  då jag pyser iväg på resa!!
 
Pannlapps projekt!!
Just precis min stil!!!
 

1:a juni

Inte behöver man gå ut och få sig lite solbränna ....skitväder!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar