söndag 11 oktober 2015

Barn födda i juli...

...kan vara lite knepigt med tanke på barnkalas!!Det är sommarlov,det är en typisk semester månad så det kan vara jätte svårt att få tag på kompisar.Vi har gjort så att jag väntat att skolorna börjar och sen har vi funderat ut en passlig dag att ha barnkalas.Nu blev det uppskjutet ända till september...och hastigt fixade jag ihop trevliga inbjudningskort på datan och så ville dom bjuda bara några  så det var småmysiga personliga kalas det blev.Oftas ordnas kalasen nuförtiden på alla möjliga ställen och assor med barn.. ibland får man en liten känsla att det skall vara större och bättre än dom andras kalas.Men jag som sagt tycker om det mysiga traditionella hemma  kalaset och tror att många barn också uppskattar det.Vi hade först två timmar flickkalas och sen två timmar pojkkalas så det blev två flugor i en smäll.Med tanke på pojkar kanske typ Hoplop är en bra plats att ordna kalas på för man såg direkt då pojk kalaset började så var det mera action i killarna än tjejerna...flickorna lekte lugnt med Barbi och Monsterhigh dockor,fnittrade och hade kul medan killarna hade ljudvolymen på fullt och rastlösa som ofta pojkar är så M tog dom ut och spela fotboll och det gillade dom!Sen ännu en sak som jag inte gillar nu förtiden på kalas är att du också skall ha gåvor/en överraskningspåse  åt barnen som kommit på kalaset..tycker det räcker mer än väl med det som bjuds ...det har blivit en ganska stor sak av det där.Ett år glömde jag ta fram dom små påsarna som skulle ges...men en lite kille var nog hastig med att påminna om saken "Var e påsen" och i år  kom det en komentar som denna " Oj va lite saker de är i påsen " ..tummen ner för dom som ha kommit på ide´n med presanter åt gästerna!!!Me not like!! Nästa år bryter jag traditionen och ger ingen gåva åt gästerna då dom pyser hem!!!Tackar för mig och min åsikt vad jag tycker!!!
















När kalaset var över så var det två lyckliga kidz som somnade och två lyckliga föräldrar som hoppade i soffan och bordet fullt med godsaker som blev kvar efter kalaset...chips,glass,lösgodis och en bra film  ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar