fredag 16 oktober 2015

Vilken dryck till vad!!

Höstlovet till ära så hade vi tacokväll igår....plötsligt dök denna tanke upp då jag hällde Coca cola i glaset...att vilken dryck passar till vad.
Vad tycker ni som läser bloggen ...har ni någon speciell dryck till någon speciell måltid??
Som tex jag skulle aldrig dricka mjölk  då jag äter pizza ..nej då skall det vara Cocacola.
Här är min lista vad jag nu så här snabbt kommer att tänka på:

                 Hamburgare = Coca Cola
                 Taco             =  Coca Cola
                Pizza             =  Coca Cola                   
                 Biff                =  Rött vin

                Rostat bröd   = Absolut kall mjölk
                Kanel bullar,munk= Absolut kall mjölk 


                Chips,popcorn =  Coca Cola
                 Gröt                  = mjölk
                Kebab              = Coca Cola
                Sallad              = mjölk,vatten eller vichy
           
Kall mjölk med mycket isbitar i är gott då man är törstig!!

Rött vin till en go´ biff.
Det här är några sådana maträtter som det helt direkt kommer svar vad jag vill ha och dricka till.....sen finns det ju fiskrätter som jag kanske helst tar ett glas mjölk till  eller vichy och kommer faktiskt inte på någon maträtt  som jag vill dricka öl till ...många föredrar pizza och öl....men som sagt jag tycker pizza smaken är bäst med cocis....sen tycker jag att cider absolut inte passar till  nån maträtt och julsnapsen/nubben till julsillen har jag aldrig lärt mig att dricka.
I ungdomen tog man nog tillräckligt sina kossusnapsar om det sen var jul eller påsk och dom drack man helt utan att behöva nån mat till... så den drycken är testad  till lust och leda och får nuförtiden hållas i flaskan ;) 
Skriv gärna  vilka drycker ni kombinerar med olika maträtter !!

Hamburgare och Coca Cola.
I framtiden får vi väl välja drickan på de här viset!!
Vi dricker mycket vichy här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar