onsdag 7 oktober 2015

En stor fördel...

..med min arbetsplats...jag behöver inte stå och skrapa  bilrutorna på morgonen,jag behöver inte ut och frysa,jag har inte någon sk arbetsväg..behöver som sagt inte sitta i någo bilköer efter jobbet utan är "hemma" direkt osv
Vet hur det är då jag jobbade iland då man först fick vara orolig att får man alls bilen att starta i kylan,sen stog man och darrade och frös då det tog evigheter att få rutorna skrapade,sen hade man två små kidz i baksätet som tjöt som två sirener (inte alltför morgonpigga) ,sen hade ju klockan tickat framåt alllför snabbt så man gasade på för fullt och kom ungefär med sidan före i kurvorna...sen hastigt via dagis,sen gasen i botten till jobbet och sen byta till arbetskläder ..sen svettig och stressad direkt börja arbetsdagen...those where the days!!!!!
Nu stiger jag upp ca 20- 30 min före jag börjar jobba och hinner med allt som behövs och till och med dricka på morronen en kopp te  i lugn och ro.Tänk vad härligt...man tar på sig arbetskläderna,söker sin arbetslapp och så går man till sitt ommråde...det är sk min arbetsväg......LYX mot vad den var då jag jobbade i land och varje dag förde två skrikande kidz till dagis....då fick man stiga upp nästan 3 timmar före man skulle iväg för att hinna  med  allt.
Nej nu har jag det så bra nu ..är inte alls avudsjuk på dom som släpar iväg en två,tre småttingar till dagiset på morgonen och sen ännu sitta i den kaotiska trafiken innan dom kommer till jobbet...och samma rulians då arbetsdagen är slut.
Lycka till alla som får stå och skrapa bilrutorna och frysa och värre blir det då vintern kommer snabbare än vi tror ...jag tänker på er då jag stiger upp på moronen och tar några steg och jag är på jobb ;)
Lycka till alla ni som skrapar bilfönstren ;)
Jo snart får man nog säga dessa ord!!!
 
Jag fryser ju så förbannat fast inte ens vintern har kommit!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar