lördag 21 november 2015

Julbastu !!

Klart att alla rum i hemmet skall ha lite julstämning då julen närmar sig....och nu i turen presenterar jag vårt lilla mysiga badrum/bastu!!
Vi bor ju i ett  äldre höghus som på den tiden då det byggdes så var det pop med gemensam bastu och som sagt alla skulle boka egna bastuturer.Nu förtiden i nya höghus så har ju dom flesta lägenheterna bastu.
Jag är ju en sådan bastare så jag klarar mig inte utan bastu....nu vintertid är det så mysigt och skönt att sätta sig i en varm bastu....visst är det också sommartid härligt med bastu i stugan då man kan hoppa i havet och doppa sig och sitta på bastuterassen och njuta...men tänk så mysigt på julen och bada julbastu !!Som sagt vår lägenhet hade ingen bastu då vi flyttade in så vi började googla runt och kolla på badrumsbastun och Harvia hade ett paket som vi tyckte passade oss.Det är kombinerar dusch/bastu skåp....två rymms dit och basta men själv tycker jag att den passar som typ enmans bastu.

Ett stort minus är att du måste alltid sen då du vill duscha lyfta upp bastulaven...men som sagt vårt lilla mysiga badrum med vår lilla mysiga bastu är bättre än ingen bastu alls...jag är ju som sagt en bastu älskare så därför hör nog badrum/bastu till ett av mina favorit rum förutom sovrummet...vad är inte bättre än att  basturen få krypa ner i nya rena lakan  i sin egen säng med massor av dynor och sin käraste brevid ;)
Hoppas nog nångång att vi bor i en lägenhet med större badrum och bastun skillt...men nu har vi det så här och det går också helt bra..man kan inte få allt.
För tillfället prioriterar vi så att vi hellre bor billigare och reser mera...kanske nångång vi vill bo i nyare lägenhet och större bastu ( som direkt blir dyrare) och resa mindre...det får framtiden utvisa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar